is appelsap goed voor je?

ik houd erg van appelsap maar nu vraag ik me af is het wel goed dat ik 3 pakken appelsap op een dag drink?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMFG

Het beste antwoord

Appelsap bevat veel suiker en is zuur. Zoveel suiker is niet goed, en zoveel zuur is slecht voor je tanden. Ik zou de hoeveelheid beperken!

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik bedoel natuurlijk natuurlijk vruchtsuiker.
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

3 kleine pakjes of 3x een liter pak?
Appelsap is wel goed voor, maar te veel is niet goed.
Het bevat ook suiker en fruitzuren die je tanden kunnen aantasten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel 3 grote pakken, naja niet iedere dag gaan der 3 pakken op precies, de ene dag is het 2,5 pakken en de andere dag weer 4..
maar bedankt voor je reactie ik zal der meer op gaan letten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dagen vier liter? Hoe stouw je het weg?
Kimath
13 jaar geleden
Maar je hebt ook van die meeneem pakjes, die zijn iets van 20-30 cl. Daarom dat ik het vroeg.
Het is niet slecht, maar ook niet heel gezond. Je kan beter appels eten ;).
Appelsap(en andere vruchtensappen) hebben wel een hoge zuurwaarde. Dit is slecht voor je tanden, en (als je teveel drinkt) kan het ook slecht zijn voor je slokdarm/maag, omdat die al dat zuur niet aan kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat je 3 literpakken bedoelt en zijn je tanden nog wel goed dan? als ik er al een klein beetje van drink krijg ik al last hoe houd je dat vol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb gewoon gezonde tanden! ik heb nog maar 1 keer in me leven een gaatje gehad, maar ik poets minimaal 3 keer op een dag me tanden misschien dat het daaraan ligt?
Kimath
13 jaar geleden
Je moet ook opletten met tandenpoetsen. Als je wat eet of gedronken hebt (zoals je appelsap) moet je eerst een halfuurtje wachten en daarna pas je tanden poetsen. Door het eten en drinken tast je het glazuur lichtjes aan, als je vlak daarna gaat poetsen, poets je zo je glazuur er af!
Als je eerst een halfuurtje wacht, kan het glazuur eerst weer een beetje tot rust komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, dat in combinatie met zoveel appelsap drinken helemaal niet goed! Door de zuren in het appelsap wordt je glazuur zachter, als je dan snel daarna je tanden poetst, poets je zo een deel van het glazuur eraf. Dat hoeft niet direct gaatjes te veroorzaken, maar verzwakt wel je tanden enorm. Wacht in ieder geval minstens een half uur na het drinken van appelsap voordat je je tanden poetst, en eet of drink daar tussendoor liefst ook nog wat anders, bijvoorbeeld een glaasje water of (werkt neutraliserend) een stukje kaas. Anders krijg je er op een gegeven moment gegarandeerd last van.
3x1 liter nee.. ik zeg.. dat is niet goed.. Alleen al omdat iemand maar 1 1/2 leter per dag nodig heeft

maar 3x1 pakje met rietje.. ik zeg..hmm.. moet geen probleem zijn.. als je een goede stofwisseling hebt is het prima...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelsap is zeer gezond als je tenminste geen aftreksel koopt. Maar zoals je weet is alles (op een na) waar "te" voor staat niet goed voor de mens.
Denk aan de conserveringsmiddelen, kleurstoffen en het zuurgehalte (glazuur).
Dus ietsje pietsje minderen en na het drinken even je mond met water spoelen (tanden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
behalve tevreden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar die zijn vaak wel saai, dus....
Heel veel mensen krijgen maagzuur van appelsap, ook zijn er nog al wat mensen die voor appels allergies zijn, met drie pakken per dag, krijg je ook heel veel conserveringsmiddelen naar binnen, lijkt me ook niet gezond, nee wil je gezond drinken, drink dan water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Aan appelsap worden over het algemeen geen conserveringsmiddelen toegevoegd.
bamibal
13 jaar geleden
Ook treden allergieën meestal alleen op bij verse appels en niet bij verwerkte appels in bijvoorbeeld appelmoes en appelsap.
Appelsap verwijdt ook je galwegen. Te veel appelsap, is niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Conclusie drink gewoon wat minder of drink sinaasappelsap.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles waar te voor staat is niet goed, kun je het niet verdunnen met water?
eerst een beetje en dan langzaam opvoeren.
of radicaal stoppen(dat is soms gemakkelijker) en dan wat gevarieerder drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je elke dag 3 liter drinkt, is dat sowieso flink veel. Drink je zoveel omdat je het zo lekker vindt, of omdat je zoveel dorst hebt? Als dat laatste het geval is, zou ik eens de huisarts bellen of die vindt dat het gezond is of dat je misschien eens moet langskomen.

Los van dat appelsap veel zuren en suikers bevat, loop je het risico dat je 'uitspoelt', dat wateroplosbare vitamines (allen behalve A, D, E, K) en mineralen letterlijk weggespoeld worden.
Maar als je verder nergens last van hebt, dan zou ik vooral niet in paniek raken, gewoon eerst eens een liter sap vervangen door water, het zou kunnen dat je dan al minder gaat drinken omdat je veel minder suiker te verstouwen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak eerst het keukenweegschaaltje er eens bij. Weeg ruim 300 gram suiker af en verdeel dat over twee flinke koffiekoppen, want in één kop kun je die hoeveelheid echt niet kwijt. Kijk er eens even goed naar. Dat werk jij dus per dag met die drie liter appelsap weg. Als je dan ook nog bedenkt dat die suiker driemaal meer fructose dan glucose bevat dan kun je rustig aannemen dat je een uitstekende methode gevonden hebt om jezelf overgewicht (is het niet nu dan kun je erop wachten) en vooral diabetes mellitus type twee te bezorgen.

Als ik jou was dan zou ik gemiddeld drie liter minder appelsap per dag drinken en dat vervangen door gewoon kraanwater. je zit met die hoeveelheid wel op de grens van het uitspoelen van mineralen. Die krijg je zeer ten dele met appelsap nog wel binnen maar met water veel minder. Het is aan te raden om die mineralen dan aan te vullen en ook een kleine hoeveelheid keukenzout extra te gebruiken, in weerwil van allerlei misplaatste waarschuwingen tegen hoge bloeddruk. Te weinig keukenzout is namelijk veel slechter voor je gezondheid dan een gram 'teveel'.