Is er een verschil tussen de doelgroepen van Grolsch, Heineken en Bavaria?

10 jaar geleden
in: Dranken
3.5K
Antoni
10 jaar geleden
Ze zijn (natuurlijk) alledrie gericht op bierdrinkers, maar Heineken is meer gericht op buitenlandse gebruikers dan Grolsch en Bavaria. Heinken is dus internationaler dan de andere twee. Bavaria zal waarschijnlijk in Brabant populairder zijn dan Grolsch en Heineken, omdat Bavaria een biermerk uit Brabant is.
SimonV
10 jaar geleden
Doelgroep Grolsch: mannen en vrouwen tussen 18 en 24 jaar
Doelgroep Heineken: mannen tussen 21 en 35 jaar
Doelgroep Bavaria: mannen en vrouwen tussen 18 en 40 jaar

Antwoorden (2)

Ze zijn (natuurlijk) alledrie gericht op bierdrinkers, maar Heineken is meer gericht op buitenlandse gebruikers dan Grolsch en Bavaria. Heinken is dus internationaler dan de andere twee.

Bavaria zal waarschijnlijk in Brabant populairder zijn dan Grolsch en Heineken, omdat Bavaria een biermerk uit Brabant is.
10 jaar geleden
Jazeker!

Kijk maar naar hun reclamecampagnes...

Heineken richt zich op gezelligheid tussen bierdrinkers.
Bavaria richt zich op exclusiviteit (maar wij hebben Bavaria...)
Grolsch richt zich op de echte biergenieter die in alle rust het bier daadwerkelijk wil proeven, in plaats van het gedachteloos naar binnen te gieten op een feestje.