Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat je droge witte wijn bestelt en deze naar bier smaakt?

Volgens de restauranthouder zou dit komen doordat het wijnglas gespoeld is in de bak waarin ook de bierglazen gaan. Is dat logisch?
(en ja we hebben de wijn uiteraard teruggestuurd en niet betaald)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
883
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was je niet gewoon dronken? Want dan smaakt zelfs limonade naar bier. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat het smaakt naar bier heeft helemaal niets te maken met waar het glas in gespoeld is ( tenzij het echt super vies water is). waarom de wijn naar bier smaakt daar heb ik geen idee van, misschien hebben ze er wel bier bij in gedaan. maar goed dat is niet logisch. wijn zou bijv wel naar afwas middel kunnen smaken vanwege het spoelmiddel wat ze in het water doen, en vervolgens het glas niet goed na spoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was niet eens mijn glas wijn maar dat van mij moeder en die lust écht geen bier en was ook niet dronken, haha.
De eigenaar had het zelf even geproefd en vond het gewoon naar wijn smaken. Maar wij (door 4 mensen geproefd) vonden het echt allemaal naar bier smaken en ruiken!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat klinkt logisch.
Maar ook wel een enorme blunder van de restauranteigenaar. Immers, het spoelwater moet heel erg vervuild zijn wil er zo'n smaakvervorming optreden. Dit zou absoluut bij lange na niet mogen gebeuren.

Een fatsoenlijke spoelbak heeft een constante aanvoer en afvoer van water. En daarnaast ook een trechter o.i.d. waar de drankresten ingegooid kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zou een verklaring kunnen zijn inderdaad. De restauranthouder zou zijn spoelbak beter moeten doorspoelen. Vind het niet echt hygienisch op deze manier. Maar hopen dat deze man er wat van geleerd heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nederland is een van de weinige landen in Europa, waar het niet verplicht gesteld is, dat glazen in de horeca in een afwasmachine gereinigd worden. Als alles gewoon onder hoge temperatuur schoongemaakt wordt, is het een stuk frisser. De wetgever zou hier eens serieus over na moeten denken.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je antwoord. Voor wijn-, fris-, borrelglazen is dit zeker zo.
Echter, vooral bij bierglazen is dit ook geen fantastische oplossing. De bierglazen doen er lang over om weer af te koelen en er blijven relatief veel reinigingsmiddelen achter. Dit zorgt ervoor dat je nieuwe biertje doodslaat.
haha geen idee ik denk dat hij gewoon dronken was!!!!!!!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het glas niet goed afgespoeld en gewassen is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klink een beetje onzinnig, heeft de kastelijn soms (spoel)water bij de wijn gedaan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou kunnen dat het door de spoelbak komt. Maar er zijn ook witte wijnsoorten die als bijsmaak 'vers gebakken broodsmaak' hebben. Erg lekker, vindt ik, en dat heeft bier vaak ook als bijsmaak. Misschien is het gist wat deze smaak brengt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding