Wat is de duurste bier dat je kunt kopen?

Waar en waarom is het de duurste bier? İs het net zoals met wijn? Of ligt het eerder aan de kwaliteit van de ingredienten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Antwoorden (2)

Een nieuw duurste bier ter wereld. Toen Brewdog hun bier ‘The End of History’ de vorige keer als duurste bier bestempelde klopte dit niet helemaal.
Maar ach, het is maar net hoe je het bekijkt.
De ‘Antarctic Nail Ale van 30cl is verkocht voor 800 dollar, zo’n 35 dollar duurder dan Brewdogs brouwsel, en werd gemaakt van water van een ijsschots in Antarctica. Aangezien bier voor circa 95% uit water bestaat vormt dit dan het duurste ingrediënt. Goed om over na te denken in de toekomst.
Als er geen water meer is dan gaan de prijzen van bier dus zo omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de afstand tussen de zon en de aarde minder wordt.
Of als de ozonlaag minder wordt dan zal er meer zonlicht op de aarde komen die warmer is.
En daardoor verdampt het water.
En niet alle water zal weer terug komen.
Het duurste biertje in de wereld is de “La Vieille Bon Secours Ale”. Een fles van deze Ale kost $1000, gelukkig krijg je dan wel een 12 liter fles. De ale heeft 10 jaar gerijpt en heeft een alcoholpercentage van 8%. Dit bier heeft een complexe smaak met caramel en toffee smaken, en ook een beetje drop en anijs. Het bier wordt gemaakt door de Belgische producent Caulier sinds 1995.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://duurste.com/duurste-bier-in-de-wereld/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, niet al het bier is gebrouwd volgens het duitse 'Rheinheitsgebot' (en smaakt ook nog lekker). ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn nauwelijks nog bieren die aan het Reinheitsgebot voldoen, zeker in Nederland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ‘Antarctic Nail Ale van 30cl is verkocht voor 800 dollar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In duitsland wel... soort van eigen marktbescherming.