Wat is de beste manier om sinaasappelsap te bewaren?

Vers geperst bedoel ik dan. Invriezen? in de koelkast? Beter niet bewaren? waarom wel, waarom niet? tell me all you know..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
7.2K

Het beste antwoord

Pers zoveel als je denkt per dag te drinken.
Heb je te veel geperst,bewaar het in een afgesloten fles in de koelkast tot de volgende dag.Let op, het vitamine C gehalte en de smaak verminderd.
Je kunt het invriezen, maar doe het dan in een plastic fles of bak.De Jus d'orange zet uit.Ook hier, minder smaak en vitaminen.
Versgeperst is het beste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Anderhalf jaar sinaasappels geperst als bijbaantje bij de V&D, en alles wat ik weet is dat je sinaasappelsap prima een dagje kan bewaren in de koelkast, maar dat je het het best gewoon vers kunt drinken, de smaak gaat er na de koelkast (doordat het dan zo koud wordt) niet op vooruit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zelf geperst sap kan je maximaal drie dagen in de koelkast bewaren, maar hoe langer je het laat staan hoe minder lekker het wordt. Dus als je het langer wilt bewaren dan kun je het beter invriezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet bewaren.uitdrinken die KOSTBARE vitaminen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat wij altijd doen met verse jus, is het een heel klein beetje aanlegen met jus uit een pak. Dit heeft echt een te verwaarloze kleine impact op de smaakt, maar het zorgt er wel voor dat je de jus lang kunt bewaren. Wat ook belangrijk is, is een bijzonder schone kan waar je in doet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je het geperst hebt dan moet je het invriezen dan gaat het ook niet schimmelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je ze het beste in een fruitmand kunt bewaren. Maar dan wel op kamertemperatuur, dan vind ik ze zelf het lekkerste.