insecten(soort kevers) in de cola als kleurstof

ik had een tijdje geleden dat er een soort kever in een gesloten coca-cola fles zat.die consument was ermee naar de rechter gestapt.het bleek dat deze gebruikt worden voor de kleur.t speelde in turkije..is dit waar of was t een broodje aap verhaal?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik had t een tijdje geleden gelezen,moest dat zijn..sorry

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
7.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zegt me niks. Er worden wel geplette luizen gebruikt als rode kleurstof voor sommig voedsel (E120 - karmijnzuur), maar luizen zijn zo klein dat je ze denk ik niet echt zo kan zien zitten in je voedsel, dus ik verwacht niet dat hiermee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee t waren kleine kevertjes,die zouden ze vermalen en verwerken.in turkije kocht een man zo'n gesloten fles en er zat nog een hele kever in.toen de coca-cola voor de rechter werd gedaagt,moesten ze toegeven dat t om een ingredient zou gaan.jammer dat ik niet meer weet waar ik t gelezen heb.

Het beste antwoord

Wat mij betreft klopt wat jij zegt.
Zie mijn vorige vraag.!
http://m.goeievraag.nl/vraag/25631
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja daar had ik t gelezen..dat was een goeie vraag trouwens.het is echt in m'n hoofd blijven hangen.dank je

Andere antwoorden (1)

Er zijn additieven die gemaakt worden van insekten, maar cola (ook Coca Cola) krijgt zijn kleur gewoon door simpele caramel (E150d).

Coca Cola is wel een populair doelwit voor broodje aapverhalen, zie de bron voor meer 'Cokelore'.