Hoe kan je het best Cola laten spuiten (met behulp van Mentos)?

-Hoeveel mentos erin?
-Gewone cola of cola light of zero?
Etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
19.3K

Het beste antwoord

dit hebben ze ooit bij mythbusters getest.
de conclusie was dat diet coke beter werkte dan de gewone variant, de reden waarom en welke stofjes daar meer van doen hebben kan ik niet terug vinden.

hoeveel mentos je er in moet stoppen? een is in principe voldoende voor een goede spuit fontein, meer er in stoppen zorgde wel voor meer spuitkracht, maar dit zou niet rendabel zijn, ( bijv: 1 mentos zorgt voor een 3 meter hoge fontein, dan zou 2 voor 3,2 meter zorgen, Let op dit is een voorbeeld en de cijfers kunnen afwijken, dit houd dan wel in dat 2 mentos niet voor een 2x zo'n hoge fontein zorgt, en dus in feite niet echt de moeite waard)

mijn tip voor als je een grap uit wil halen met iemand.

pak een volle fles cola light, prik een touwtje door de mentos en leg een knoop in een van de 2 kanten van het touw. leg de mentos in de dop van de fles en draai deze terug op zijn plek ( let op zorg er voor dat de mentos strak onder de dop blijft zitten, en NIET de cola raakt)
knip het stukje touw dat tussen de dop en de fles klem zit af.

wanneer iemand de fles open draait valt de mentos ongezien in de cola waardoor deze persoon de fontein recht in zijn gezicht krijgt. (deze grap valt nu wel bijna onder de klassiekers)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan allebei wel.

Wil je je vriend pranken ( In de maling nemen )?

Dit is het beste manier:
http://www.youtube.com/watch?v=lmBY5CUTLvc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewone of light kan beide, 1 mentos is genoeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt opzich niet uit welke soort cola je gebruikt, Je stopt er gewoon een, of twee mentos in en dan werkt het. Je kan er altijd gewoon nog meer in doen als het alsnog niet genoeg is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewone Cola is denk het het beste omdat daar het meeste van alles in zit. En één a twee mentosjes is wel genoeg. Hieronder trouwens een voorbeeld filmpje van ideeën wat je nog meer kunt doen. (beetje vaag filmpje heb zomaar wat opgezocht). Have fun.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoogste colafonteinen ontstaan met fruitmentos en warme cola light. In Rotterdam, 19 juni. Het recept is van het type weinig werk, veel effect. Neem een fles cola light en een rol Mentos. Draai de dop van de fles, gooi er wat Mentos-snoepjes in en stap achteruit. Afhankelijk van het aantal Mentos-snoepjes, een tientallen centimeters of zelfs metershoge fontein.