Hoe kan het dat een pak melk met tht 14-11 al bedorven is?

Houdbare melk, keurig in de koelkast bewaard. Afgelopen vrijdag gekocht bij de Aldi. koelkast is netjes 7 graden en toch, toen ik het pak voor t eerst opende zaten er allemaal bonken in. Wat doe ik verkeerd of is het slechte kwaliteit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.3K

Het beste antwoord

Nog een mogelijkheid: Het pak is in de fabriek (bij /na het vullen) niet geheel correct luchtdicht afgesloten. Uiteraard zit die "lekkage" dan bovenin het pak anders zou het pak leeglopen.
(Fabrieksfoutje is dat natuurlijk)
Dan is de houdbaarheid ineens nog maar 2-3 dagen na vullen ipv de normale termijn en zal je thuis bedorven (verzuurde) melk aantreffen.

ps. Gewoon naar Aldi gaan en reclameren. Neem het pak mee als je het nog hebt, want een fabriek is dan wel geïnteresseerd in de productie run. Dat nummer staat nl. ook op het pak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

is het bewijs dat het niet houdbaar was. mee terug gaan zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tht is als het pak dicht is, als je het open doet moet je het meestal binnen 2/3 dagen consumeren.

Ook als je het in de deur van de koelkast hebt staan kan het sneller bederven omdat de temperatuur in de koelkast niet constant is. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toe ze het opende was het bedorven schrijft ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als je het in de deur van de koelkast hebt staan kan het sneller bederven omdat de temperatuur in de koelkast niet constant is. ;)
Aldi ! Dan heb je dat!

Nee zonder gekheid, ik denk dat je gewoon pech hebt, dat een of andere sjonnie verkeerde datum op heeft gegooit. Dan kan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 graden is beter voor je koelkasttemperatuur, maar ook bij 7 graden zou de melk nog niet geklonterd mogen zijn.
Dus de melk is misschien ergens in het traject te warm geworden - ergens tussen de fabriek en jouw koelkast.
Ik zou ermee teruggaan naar de Aldi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is niet acceptabel.
ik zou hiermee terug gaan naar de aldi want dit is zeker geen houdbare melk
het kan zijn dat melk eerder bederft als je de pak l bijvoorbeeld een paar dagen open geleden open heb gemaakt maar zoals je beschrijf was het de eerste keer dus dit hoort niet.
bon pakken en ermee terug gaan
groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja of een klein gaatje eringezeten dan is de melk idd niet lang houdbaar, ik zou voor de zekerheid de melkfabrikant op de hoogte stellen, misschien een foute lading en dan zijn er meer mensen met deze melk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meet met een goede thermometer (in een beker water)eens de koelkasttemperatuur boven in de koelkast op of de temperatuur daar onder de 7 graden is. Er kan een verschil zijn tussen de instelling van de thermostaat en de feitelijke temperatuur
4 graden is een veiliger temperatuur