Wat is het gezondste bier ?

Welk bier is het gezondst en heeft de meeste gezondheidsvoordelen? (Bij voorkeur een Belgisch merk)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
8.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van Guinness wordt gezegd dat het relatief gezond is, maar dat komt natuurlijk niet uit België.

Antwoorden (2)

Je kunt bij bier niet over gezondst spreken. Ze bevatten allemaal: water, gerst, alcohol suiker en sommige zoals kriek en framboise nog wat extra .
Maar ik denk niet dat dat beetje kers in het kriekenbier dat bier gezonder maakt.
Dus je kunt van allemaal dronken worden (op het alcoholvrije na, dus misschien moet je dat als gezondst beschouwen, hoewel je ook kunt zeggen dat dat eigenlijk geen bier zou moeten heten) je wordt er dik van en je kunt er verslaafd aan raken.
Het een dus niet gezonder dan het ander, je kunt het een wel lekkerder vinden dan het ander
9 jaar geleden
Een merk valt niet te noemen, er worden ongeveer 40.000 merken gebrouwen.
Het drinken van bier is in principe best wel gezond, mits het met mate wordt gedronken. Evenals andere alcoholische dranken kan bier er voor zorgen dat de stemming en de motoriek beïnvloed wordt. Bij regelmatige en overmatige consumptie kan bier er voor zorgen dat er ongewenste gewichtstoename optreedt . Vergeleken met andere alcoholische dranken is bier in principe een van de meest verantwoorde keuzes gelet op gezondheidsaspecten.