Wat is de houdbaarheid van een dichte fles advocaat?

fles bij mijn moeder maar staat er al ontzettend lang, dus zou deze dan nog goed zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
37.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De piramides staan er ook al heel lang, maar hoe lang is heel lang precies. Kijk anders eens naar de houdbaarheidsdatum.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie. Ik neem aan dat er geen houdbaarheidsdatum op zit? anders geef ik eigenlijk antwoord voor Jan ... hè haha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op advocaat zit zeker wel een houdbaarheidsdatum.
haydie
6 jaar geleden
Hier was ik naar op zoek mijn fles staat al 3 jaar ongeopend en er staat geen houdbaarheids datum op shirleys advocaat ik moet het dus opruimen

Antwoorden (3)

In het algemeen bederven alcoholische dranken niet zo snel of helemaal niet, maar advocaat is een eierproduct: het bevat ei en room.. dus ik zou het risico niet nemen en het maar weggooien!

Een nieuwe fles (incl. lekkerdere smaak) kost maar een paar euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Keuringsdienst van Waarde hebben ze bij TNO produkten die vèr over de datum waren laten testen, dat waren dan potten spinazie en mayonaise enz. van 5 jaar oud en daar was niks mis mee alleen de smaak gaat iets achteruit, dus die advocaat met die alcohol er in is zeker nog goed. Ik heb het zelf ook wel eens gehad, was die hele fles vergeten, 1 jaar oud en was niks mee aan de hand. Dussssss.......
Advocaat is eieren en room, niet de beste producten om mee te rotzooien. Maar ja, op de houdbaarheidsdatum kun je makkelijk een paar maanden of zelfs jaren plakken. Of het spul er lekkerder van wordt? Oordeel zelf.

Overigens stond laatst in de Telegraaf een artikel dat we veel spullen die over de houdbaarheidsdatum zijn weggooien terwijl die nog goed zijn (houdbare producten dan). Zo is appelmoes die al drie jaar over de datum is, vaak nog prima te eten. Er zijn dan ook al ideeën om de houdbaarheidsdatum te schrappen voor o.a. pastaproducten en/of de houdbaarheidsdatum te vervangen door 'Best before' (of een equivalent), zoals dat ook in Groot-Brittannië wordt gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De houdbaarheid van advocaat die ongeopend is, is heel lang. Doordat het product alcohol bevat, blijft dit toch een paar jaar goed. Advocaat die je in de winkel koopt, moet in principe een houdbaarheidsdatum vermelden. Zelfs jaren na de houdbaarheids -datum, zou ik nog niet aarzelen om hem toch nog te consumeren. Als de fles niet geopend , koel en donker bewaard is, zal de inhoud , mede door het 14% alcoholgehalte, nog zeer goed te nuttigen zijn.