Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel vitamines zitten er in optimel?

ik drink elke morgen optimel en ik zou wel is willen weten hoeveel vitamines erin zitten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ligt er natuurlijk aan welk product van optimel je nuttigt, maar dit heb ik gevonden:

Vitamines
Vitamine B2 (Riboflavine) 0.640 mg
Vitamine B6 0.800 mg
Vitamine B12 0.40 mcg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het niet op de verpakking (flesje of karton) staat, zou je het kunnen vragen aan de producent van Optimel.

Je kunt ook een stapje terug doen: *waarom* drink je optimel? Een zwaar bewerkt en veel te duur product, dat je ook nog eens niet nodig hebt.

Wat is er mis met een glas melk of yoghurt (zo min mogelijk bewerkt) en een paar stuks fruit? Elke dag wat anders, in plaats van elke dag precies hetzelfde. Dat lijkt me lekkerder, en gezonder, omdat het lichaam heel wat meer voedingsstoffen nodig heeft. Dus hoe gevarieerder je eet, hoe meer je van al die andere voedingsstoffen binnenkrijgt.

Als je voor de rest al wel gevarieerd eet, als je Optimel gewoon lekker vindt, en als je geld genoeg hebt, dan kun je natuurlijk gewoon doorgaan met je dagelijkse portie Optimel. Maar nodig is het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk gewoon op de verpakking, daar staat het toch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vitamines staan op de verpakking. Waarschijnlijk bedoel je Optimeldrink. Ik heb yoghurt en daar staat het op, dus dat zal bij de drink ook wel het geval zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding