Ik heb een fles Caymus vinyards cabernet sauvignon gekregen uit 2009, kan iemand mij daar iets over vertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (1)

Je hebt een mooie dure wijn in je bezit.
Een krachtpatser als Cabernet Sauvignon overvleugelt al snel de wat bescheidener hapjes.
De wijnen zijn tanninerijk, bevatten veel alcohol en zijn meestal ook nog eens zwaar onder invloed van hun eikenhouten opvoeding. Een mooie combinatie vormt ‘Kebbernee’, zoals de Amerikanen hem plegen te noemen, met lamsvlees.
Ook stoofschotels met stevig rundvlees doen het goed met Cabernet Sauvignon. Biefstuk is altijd goed, gegrild bijvoorbeeld, of gebakken.

Omdat de wijn tonen van chocolade heeft is hij erg lekker met donkere chocola (niet proberen met melkchocolade hoor!). Kazen? Zeker doen, maar liefst kazen met een neutralere smaak als mozzarella en brie.
Blauwschimmelkazen en Cabernet Sauvignon voeren oorlog in je mond, daar wordt niemand vrolijk van.
Geniet ervan en laat de fles geen jaren liggen "omdat het zonde is om hem open te maken".