Is er in Nederland ergens Laban te verkrijgen?

In arabische landen wordt laban gedronken, een soort van extra zure karnemelk die qua smaak lijkt op ayran. Laban wordt dus niet gemaakt door yoghurt te verdunnen met water, maar het wordt volgens mij op dezelfde wijze gemaakt als karnemelk, het is alleen zuurder en zouter.
In arabische landen wordt dit veel geproduceerd, bijvoorbeeld de merk Laban Up. Weet iemand of er Laban in NL te verkrijgen is???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Plaatselijke groenteturk eens vragen? Die hebben zulke dingen vaak. Of Google eens op Turkse supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedaan, hebben ze niet.

Andere antwoorden (1)

Ik weet wel dat veel Turkse winkels en snackbars ayran verkopen, volgens mij hetzelfde met een andere naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zoals ik uitleg is het iets anders.