Is Fanta hetzelfde als Sinas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
8.7K
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Antwoord van hieronder is goed, maar er zijn ook mensen die zweren bij de smaak. Die vinden Fanta van de Coca Cola company beter smaken dan bijvoorbeeld Sisi van Pepsi cola of welke andere goedkope variant dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedereen bedoel het zelfde alleen de naam is anders

Het beste antwoord

Toen Coca-Cola Duitsland tijdens de tweede wereldoorlog
niet meer aan de juiste ingrediënten voor Cola kon komen,
ontstond Fanta. Fanta is dus begonnen als sinaasappeldrank met koolzuur en is nog altijd een frisdrank van de Coca-Cola Company.

Fanta stond dus altijd bekend om zijn sinas. Vroeg je om Fanta, dan kreeg je automatisch sinas van dit merk en omgekeerd. Tegenwoordig heeft Fanta meer smaken dan alleen sinas en wordt dit er altijd bij vermeld. Als je dan vraagt om Fanta, wordt dan gezegd; "Ik heb alleen Fanta
lime,- lemon,- mandarin" of whatever. Men weet dus dat Fanta altijd wordt gekoppeld met sinas en wanneer men om fanta vraagt dus vrijwel altijd de sinas bedoeld wordt.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het spraakgebruik wordt er vaak wel hetzelfde mee bedoeld, maar in werkelijkheid is er verschil. Fanta is namelijk een merknaam. Daar heb je behalve sinas bijvoorbeeld ook cassis van. Sinas is een limonadesoort. Die bestaat ook van andere merken.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net als bv ranja; wat een merk is voor limonadesiroop, maar is in de volksmond gewoon een synoniem voor limonadesiroop geworden
Het onderscheid is een soortnaam(sinas) en merknaam (Fanta)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinas is de soortnaam (een van nature limonade-achtige drank), Fanta is de merknaam die eraan is gegeven door het desbetreffende bedrijf.