Hoe lang is gluhwein houdbaar?

Ik heb nog een ongeopende fles van vorig jaar. Staat geen datum of zo op, neem aan dat ik hem nog gewoon kan nuttigen?! Past perfect bij dit weer....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
21.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem wél rustig leegschenken, want er kan door de kruiden die in Glühwein zitten, onderop een soort drabje gekomen zijn, en dat zou ik niet door de wijn mengen - ziet er niet zo mooi uit, als je het uit een theeglas of zo zou drinken.

Het beste antwoord

Een ongeopende fles kan het best binnen drie jaar worden geconsumeerd, een geopende liefst binnen drie maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Absoluut nog te gebruiken, drink ze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan deze nog gewoon nuttigen. Een fles wijn kan je immers ook langer als een jaar bewaren. (mits ongeopend)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De recepten voor het maken Glühwein zijn al heel oud. In het Middeleeuwse Europa werd de drank voornamelijk gedronken voor de kerstdagen. In het voor Christelijke
Romeinse rijk, werd de wijn ook al gekruid met de kruiden die wij heden ten dage nog steeds gebruiken. Alleen had het ten doel de smaak en vooral de houdbaarheid van de wijn te waarborgen.

Door wijn te kruiden en te verwarmen raakt de wijn 'uitgewerkt'. De wijn verandert niet meer van smaak en kan in een gesloten fles prima bewaard worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me niet verstandig om nog te gebruiken.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom dan niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de alcohol, die voor de conservering zorgt, eruit verdwenen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan die alcohol verdwijnen als de fles dicht is???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je glühwein goed klaarmaakt, verdwijnt de alcohol helemaal niet. Dat gebeurt alleen bij langdurige oververhitting. Sowieso begrijp ik uit de vraag dat YviB het heeft over een *fles* glühwein, niet zelf gemaakt, maar door een fabricant gekruid en in een fles gestopt, klaar voor gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al is er een dop op de fles, er is toch verbinding met de buitenlucht hoe minimaal dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, hij smaakte nog prima en ik ben er niet ziek van geworden dus.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja dan hebben wij ons voor niks uitgesloofd met goede tips. !!
Glühwein van 2008 kun je gerust dit jaar ook gebruiken. De wijn "werkt" niet meer.