Hoe lang is gluhwein houdbaar?

Ik heb nog een ongeopende fles van vorig jaar. Staat geen datum of zo op, neem aan dat ik hem nog gewoon kan nuttigen?! Past perfect bij dit weer....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een ongeopende fles kan het best binnen drie jaar worden geconsumeerd, een geopende liefst binnen drie maanden.

Absoluut nog te gebruiken, drink ze!

Je kan deze nog gewoon nuttigen. Een fles wijn kan je immers ook langer als een jaar bewaren. (mits ongeopend)

De recepten voor het maken Glühwein zijn al heel oud. In het Middeleeuwse Europa werd de drank voornamelijk gedronken voor de kerstdagen. In het voor Christelijke Romeinse rijk, werd de wijn ook al gekruid met de kruiden die wij heden ten dage nog steeds gebruiken. Alleen had het ten doel de smaak en vooral de houdbaarheid van de wijn te waarborgen. Door wijn te kruiden en te verwarmen raakt de wijn 'uitgewerkt'. De wijn verandert niet meer van smaak en kan in een gesloten fles prima bewaard worden.

Bronnen:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/

Lijkt me niet verstandig om nog te gebruiken.!!

Glühwein van 2008 kun je gerust dit jaar ook gebruiken. De wijn "werkt" niet meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100