Is thee drinken wel gezond als je er drie lepeltjes suiker in doet? Of kan ik dan beter bijvoorbeeld chocolade melk drinken of icetea?

Toegevoegd na 6 minuten:
Als ik wel thee drink kan ik dan beter 3 schepjes suiker erin dan of 5 druppeltjes zoetstof? Wat is dan gezonder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral icetea is vreselijk slecht voor het glazuur van je tanden, met name vanwege de zuren.

Het beste antwoord

Als je het vergelijkt met chocolademelk en icetea dan is dat wat betreft de hoeveelheid suiker ongeveer hetzelfde. Tenzij je chocomel light zou nemen.
Thee zónder suiker is natuurlijk gezonder. Maar als jij voor de gezelligheid zo gewoon één kopje mee drinkt is daar niets op tegen.

Toegevoegd na 45 minuten:
Geen van beide opties is gezonder. Het beste zou je er dan een lepeltje honing in kunnen doen. Maar wel pas op het moment dat de thee drinkbaar is. Want als je het in kokend water doet breken de goede stoffen van honing af, dus dan gaat de meerwaarde daarvan verloren.
Voor het geval dat mensen denken 'wat een onzin': de vraag gaat erover wat GEZONDER is.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De honing in de thee ga ik zeker een keer proberen, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Thee met suiker moet je niet vergelijken met chocolademelk want daar zit vet in, en dan ook nog eens een niet zo'n beste soort vet.

Thee (150 ml) met 3 schepjes suiker (ongeveer 6 gram) bevat 24 kcal
IJsthee (150 ml) bevat 49 kcal
Chocolade melk vol (150 ml) bevat 150 kcal (magere bevat 102 kcal).

Dus thee met suiker is qua kcal veel beter maar je kunt heel makkelijk wennen aan steeds een beetje minder suiker. Minder elke week met 1 lepel en de laatste week met een halve lepel en kijk eens of dat acceptabel is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en je aanvulling: stevia is de 'beste keus' als zoetstof maar doe dat ook met mate en nogmaals; neem een goed voornemen en ga minderen met die suiker, 3 lepels is echt overdreven, je went zo aan een beetje minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Suiker levert wel energie, maar voorziet je lichaam niet van de nodige vitamines, mineralen en vezels. En is een dikmaker.
Wat het minst ongezond is, is Stevia.
Stevia bevat geen calorieën en kent niet de nadelige effecten van suiker. De zoetstof kan dus zonder problemen worden gebruikt. Er is ook geen gevaar voor tandbederf. Stevia is een plant uit Zuid-Amerika en tweehonderd keer zoeter dan suiker. Al vele jaren wordt het als zoetmiddel in Japan en Brazilië gebruikt.

Stevia Extract:

Heeft een positief effect op de werking van de alvleesklier
Voorkomt hongergevoel doordat het de bloedsuikerspiegel normaal houdt
Verbetert het evenwicht in de energiehuishouding
Verbetert de spiertonus
Herstelt spieren sneller na inspanning
Verbetert het vermogen van het lichaam om vet te verbranden
Verheldert het denken
Voorkomt cariës
Bevat geen calorieën
Verhoogd de weerstand tegen Candida (schimmel)