Dat is niet duidelijk.
Op een Duitse website staat dat het geen kwaliteitsnorm betreft.
Het is een term die in de 60er jaren voor het eerst gebruikt werd door bepaalde merken die zich wilden onderscheiden.

Oorspronkelijk schijnt het gebruikt te zijn voor alle bieren boven de 4.2%, of voor bier van een hogere kwaliteit, maar daar zijn geen normen voor vastgelegd.
De term "premium" wordt tegenwoordig dus te pas en te onpas gebruikt door allerlei biermerken in hun reclames.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meest uitgebreid beantwoord en onderbouwd.

Andere antwoorden (1)

Niets, het is een marketingterm net als 'ambachtelijk'. Het zegt niets over de ingrediënten of productiewijze.