Hoeveel koffiebonen zitten er in 1 koffiepad? (senseo)

En zitten er in 'dark roast' koffie meer koffiebonen dan in bv 'mild roast', of heeft dit niet met de hoeveelheid koffie te maken maar met het type koffiebonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dark/mild roast zal zoals de naam al doet vermoeden meer met de manier van branden van doen hebben, niet de hoeveelheid bonen die er in geduwd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat denk ik dus ook. De DE pads genereren slappe koffie als je het laatste deel van het aftreksel niet laat weglopen. Dark roast smaakt alleen maar bitterder en niet meer naar koffie.

Antwoorden (2)

1 pad regular van Douwe Egberts weegt ongeveer 8,8 gram. Net even de koffiebonen voor je gewogen en kwam op ongeveer 64 bonen uit (Douewe egberts dark roast). Laten we er 2 afhalen voor het papiertje waar de pad van is gemaakt. Dus laten we het op 62 bonen houden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb dus niet de bonen kunnen wegen die worden gebruikt voor de koffiepads, misschien zijn die groter of juist kleiner waardoor mijn antwoord iets kan afwijken;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
62 bonen voor EEN koffiepad???
Voor dat beetje koffie???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stond er ook van te kijken, heb net dit artikel op internet gevonden wat mijn antwoord kracht bijzet. http://www.nl.jura.com/home_nl_x/about-coffee/barista-tips.htm?reference=56462&checkSum=123738308C80A76F2B97CE29FC0944B5
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bizar =P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog zelf iets meer dus...
Amadea
11 jaar geleden
"Na de gehele procedure is het gewicht van de koffieboon gereduceerd van 40 gram tot 8 gram.". Als één pad 8,8 gram weegt, dan zit er toch 1,1 koffieboon in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, 40 gram aan koffiekersen, dus 70 kersen van 0,57 gram per stuk. N
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus na verwerking 0.11 gram per boon.
Veel uitleg over het gewicht maar het heeft er allemaal niets meer te maken.
De kwaliteit (smaak) van de koffie heeft veel meer te maken met de soorten bonen die men gebruikt en de manier waarop ze gebrand zijn.
Het is uiteindelijk de brandmeester die bepaald hoe de mengeling zal gebrand worden want ook dat bepaald de smaak.
De samenstelling en het brandsysteem zijn volledig geheim.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je de vraag nog maar eens goed moet lezen. Er wordt toch echt gevraagd naar het aantal koffiebonen en dat heeft alles met gewicht te maken. Natuurlijk zal er per soort wel een klein (verwaarloosbaar) verschil zitten in het gewicht per boon. Maar aangezien we dus niet kunnen weten welke bonen gebruikt worden omdat dat geheim is, kun je toch een aardige inschatting maken. We houden het dus op 70 bonen uitgaande van eerder geplaatst artikel. Maar hier dan nog een keer. http://www.nl.jura.com/home_nl_x/about-coffee/barista-tips.htm?reference=56462&checkSum=123738308C80A76F2B97CE29FC0944B5
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is tweeledig 1 hoeveel koffiebonen zitten er in een pad
2 hoe kan het verschil tussen dark roast en mild roast verklaard worden Dit antwoord doet een gooi naar het tweede gedeelte in de vraag.