Ik wil mij graag weer fit voelen na een nachtje alcohol te hebben gedronken. Heeft iemand tips om van dat brakke, moeheids gevoel af te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
5.7K

Antwoorden (6)

Veel drinken (om je hersenen weer van genoeg vocht te voorzien, die liggen nu droog in je schedelpan rond te rammelen door de vochtonttrekkende werking van alcohol in je bloed).
Een eiwitrijke maaltijd eten.

En verder niet klagen, maar dragen. 's Avonds grote mens, 's ochtends grote mens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met veel drinken bedoelen we natuurlijk geen alcohol ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alcohol hebt gedronken slaap je een stuk slechter, vandaar dat je je moe en futloos voelt. Weinig aan te doen.
ik zou iets fris drinken omdat dat helpt afkoelen en daarna lekker onder de dekens kruipen met een glaasje water naast je bed! en lekker uitrusten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vitamine c wil ook helpen. Dus lekker wat fruit nemen nu!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vitamine B12, een glas volle yoghurt met een ei der in, goed roeren en leeg drinken. Dan kan je weer tegen op.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door te snacken. Overdrijf het niet natuurlijk. En veel water drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier wat tips om sneller van je kater af te zijn!

- Honing
Eet een boterham met honing. Uit Brits onderzoek blijkt dat honing hoofdpijn en misselijkheid kan voorkomen. De zoetstof zou het beste middel zijn om gifstoffen in het lichaam af te breken na vreet- of drinkbui. Bovendien herstelt het de bloedsuikerspiegel die ‘s ochtends erg laag is.

- Veel water of sap drinken
Vul de vochtbalans in je lichaam aan met veel water of vruchtensap. Water is licht verteerbaar. Het voordeel van vruchtensap is dat er fructose in zit, waardoor de alcohol sneller verteert. Een voordeel van water is dat het gemakkelijk verkrijgbaar is en licht verteerbaar. Bouillon is ook een goed idee; kun je meteen het zouttekort aanvullen.

- Eet wat
Probeer wat te eten, bijvoorbeeld tomaten, eieren of bananen.

- paracetamol
Eventueel kun je een paracetamol slikken tegen de hoofdpijn. Neem liever geen aspirine, want dat kan de maag irriteren.

- Blijf in bed
Blijf als het kan zo lang mogelijk in bed liggen

- Frisse buitenlucht
En daarna? De frisse buitenlucht in. Dat helpt vaak.

En of het daadwerkelijk helpt is de vraag, maar als je een kater hebt gaat er niets boven een vette hap!

Toegevoegd na 59 seconden:
http://gezondheid.blog.nl/actualiteiten/2011/01/01/tips-tegen-een-kater
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk vind ik een kom stevige tomatensoep lekkerder als ik een later heb. maar voor de rest een topandwoord!