is Campina melk gezond?

dus me vraag is is dat gezonde melk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.6K
itsme
13 jaar geleden
Als koemelk niet gezond is, is Campina koemelk dus ook niet gezond...
ItisILeClerc
13 jaar geleden
wat is je vraag?
Cryofiel
13 jaar geleden
ALS koemelk niet gezond zou zijn...

Het beste antwoord

ja hoor Campina melk is altijd goeie melk
niks mis mee
ik gebruik het altijd voor mijn Brinta
daar vind ik die melk het lekkerste voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit vind ik vanaf nu nog de beste andwoord

Andere antwoorden (7)

Melk is sowieso gezond, dus die van campina ook lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melk is alleen bestemd voor babies. Calcium kun je ook ergens anders uithalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet zo zeker van zijn hoor, veel mensen zijn allergisch voor melk ... hun lichaam stoot het af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, dat wilde ik ook net zeggen. In melk zit lactose, iets wat niet goed is voor onze darmen.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Lactose is prima voor mijn darmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totdat je botontkalking krijgt!
Cryofiel
13 jaar geleden
Melk is een heel gewoon voedingsproduct. Er zijn mensen die er allergisch voor zijn, of die het niet kunnen verteren. Voor die mensen is melk slecht. Daarin verschilt melk niet van appels, of granen, of chocola, of aardbeien - en ga zo maar door. Er zijn bijvoorbeeld mensen die allergisch zijn voor appels. Er zijn mensen die granen niet kunnen verteren. Dus als je met een bepaald voedingsmiddel een probleem hebt, moet je dat voedingsmiddel gewoon niet meer gebruiken - simpel, toch? Alleen bij melk wordt ineens gezegd: er zijn *enkele* mensen die er niet tegen kunnen, en "dus" is melk voor *iedereen* ongezond. Voor aardbeien wordt die redenatie echter niet aangehouden, terwijl er ook enkele mensen zijn die niet tegen aardbeien kunnen.
Melk van Campina is niet wezenlijk anders dan andere melk. Campina maakt ook vele huismerken en dat komt uit dezelfde koeien en met hetzelfde productieproces.
Utrecht
13 jaar geleden
Campina melk is net als andere Nederlandse merken melk. Het komt van de boeren uit Nederland.

Melk wordt wel streng gecontroleerd in Nederland, dus het voldoet wel aan de eisen.

Of melk überhaupt gezond is, is en blijft de vraag en daar zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk vind ik melk niets toevoegen aan de gezondheid. De meeste mensen hebben ook een lactose intolerantie. De voedingsstoffen die in melk zitten zijn ook moeilijker door de darmen opneembaar en bovendien zit het ook in allerlei andere producten.

Dus, als je tegen melk kunt, gewoon drinken, anders laten staan. Groene groentes, sesam, noten en zure zuivel bevat evengoed alle voedingsstoffen die in melk zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of melk in het algemeen gezond is voor de mens. Ik ga er niet over uitwijden, lees de bron even alvorens met minnetjes te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
ELK product heeft voor- en nadelen, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Loenie, ik zie je zo al achter pas bevallen vrouwen aanrennen ! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Koe melk is voor kalfjes!
Ja, natuurlijk is het gezond. Droge cornflakes eten, dat is echt niet gezond.
13 jaar geleden
Er bestaat geen gezond voedingsmiddel, wel voedingsmiddelen die in een bepaalde hoeveelheid in een gezond voedingspatroon passen. Melk is melk, of er nu Campina of een ander merk op staat. Nodig heb je koemelk niet maar ik vind melk vaak wel handig in de keuken. Heel veel mensen kunnen slecht tegen de melksuiker, lactose. Ze krijgen daar darmklachten van en er zijn sterke aanwijzingen dat zuivel acne in de hand werkt. Meestal worden gefermenteerde, zure melkproducten beter verdragen dan niet-zure.