welke symptomen horen bij aspartaam vergiftiging?

Ik drink elke dag cola light en doe zoetjes in mijn koffie,ik heb de laatste tijd last van allergie vermoeitheid lamme kaken misselijk.nou heb ik gehoord dat dat van de zoetstof kan komen kan dat waar zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik drink ook elke dag cola-light,doe ook zoetjes in koffie en thee en dan gebruik ik ook nog zoetstof door yoghurt en ik heb die klachten niet.
Je moet echt abnormale hoeveelheden binnen krijgen voor vergiftiging,maak je dus niet druk.

Antwoorden (3)

Hier staat een hele lijst van verschijnselen die horen bij een aspartaamvergiftiging: http://www.aspartaam.nl/artikelen/tabel2.html
Maar wat jij opnoemt staat daar niet bij. Het is misschien wel aan te bevelen om voor je koffie over te stappen op Stevia. Of nog beter, om te wennen aan koffie zónder zoetigheid.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat Stevia veilig is moet nog maar bewezen worden. Bovendien is wat er verkocht wordt als stevia, volledig langs chemische weg bereid en komt daar echt geen plant aan te pas.
Maar aspartaamvergiftiging is echt onzin uit de kwakzalf-hoek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.eenkiloperweek.nl/index.php?page=forum&subpage=viewMessage&id=659086
Als je veertig tot zestig liter cola per dag wegtikt, en rond de twintig, dertig zoetjes in je 25 dagelijkse bakken koffie doet, zou het eventueel kunnen.

Maar een serieus : voor zover zoetstoffen al schadelijk zijn, moet je er echt onmenselijke hoeveelheden van consumeren.

Wat op Ínternet circuleert onder de zoekterm 'aspartaamvergiftiging' is een schier eindeloze lijst vage en aspecifieke klachten die iedereen wel eens heeft, met of zonder aanleiding, en missen iedere wetenschappelijke onderbouwing.

Natuurlijk kan het best dat de stof zelf - of een ander ingredient in deze of andere stoffen- bij jou niet zo goed valt, maar vermoeidheid en misselijkheid zijn vaak klachten die ZO onnoemelijk veel oorzaken kunnen hebben (en in de regel van voorbijgaande aard zijn) dat je dat echt niet kunt ophangen aan zoetstofgebruik. Je kunt het natuurlijk wel uitproberen door het een hele tijd niet te gebruiken ; als je klachten verbeteren, ben je op de goede weg. Maar sluit dan niet uit dat je klachten sowieso op den duur vermoedelijk wel verminderd waren, en dat de verwáchting van verbetering (alsook van ziekte) een belangrijke mede-oorzaak van ziekte of genezing kan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Persoonlijk zegt de geschiedenis van aspartaam al meer dan genoeg. Ik vind het hele product inclusief geschiedenis behoorlijke shady. Ik zou als vervanger Stevia in je koffie gaan gebruiken.