Hoeveel suikerklontjes is 100gram?

Ik zou dat graag willen weten omdat ik me bij warm weer al eens durf laten gaan met ice-tea

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
6.5K

Het beste antwoord

Een suikerklontje (gemiddeld) weegt 5 gram

Toegevoegd na 5 minuten:
Je hebt natuurlijk ook van die extra kleine suikerklontjes, en van die hele grote, maar wanneer je rekent in suikerklontjes, dan is het universele consensus één klontje=5 gram
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Ik zal er aan denken eer ik mijn lippen nog eens aan de ice-tea zet! Plusje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan hoor!
En wees gerust, één klontje is slechts 20 Kcal, dus kan je best hebben. Het probleem begint als je 6 klontjes ploft in één flesje, zoals de meeste commerciële merken ice-tea bevatten!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is dat he Gabi71. Bij warm weer een fles ice-tea van anderhalve liter. Lekker glas ice-tea met klingelende ijsblokjes, schijfje citroen en zonder nadenken is men suikerwater aan het drinken.

Andere antwoorden (1)

Ik heb het even nagewogen en je mag er zelfs 1 meer in je ice tea doen dan 20 :)

Bovenste antwoord is zeer knap zonder het na te wegen, maar op mijn weegschaal kan ik er 21 opleggen om aan 100 gram te komen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reden te meer om van die verslavende ice-tea af te blijven haha. Plusje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie zegt dat jouw weegschaal precies klopt? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je. Hihi, idd, zeker als je hem zo zoet maakt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle, deze weegt op 0,01 gram nauwkeurig, dus laat hem er eens een halve gram langs zitten, dan klopt het nog ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Correct me if I'm wrong, maar ik durf te stellen dat:
a) Je keuken weegschaal niet 100% accuraat is (het feit dat een weegschaal twee cijfers achter de nul geeft betekent niet per definitie dat het goed geijkt is) Als je beschikt over een goed geijkte laboratorium weegschaal, dan kan je mijn stelling vergeten! :-)
b) Als je suikerklontjes pakt uit de doos, dan zijn ze door de wrijving tegen elkaar altijd een beetje "afgeslankt". Je houd dus altijd los suiker over als je klontjes op zijn. Dat verklaart waarom een klontje "in the real world" iets minder dan 5 gram weegt, en waarom heb je 21 nodig voor 100 gram suiker Je kan mij stelling veel beter toetsen door het gewicht van de doos te delen door het aantal klontjes, dan zie je dat het klopt. Overigens, ik heb jáááren lang inspecties uitgevoerd bij een fabriek van suikerklontjes en ik weet dat ze klontjes maken die exact 5 gram wegen.