Waarom zou de smaak van tomatensap in een vliegtuig in de lucht veranderen in een prettige dorstlesser?

In het boek dat je via GV kunt winnen: "Kunnen muggen dronken worden" staat kennelijk het antwoord op deze vraag.
Ben ik benieuwd naar!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Dat heeft ermee te maken dat je smaak anders functioneert bij een lagere luchtdruk. Een tomatensapje smaakt dus anders in een vliegtuig dan op de grond. Maar dat gaat ook op voor andere voedingsmiddelen. Gezien de kwaliteit van vliegtuigvoedsel is dat misschien maar goed ook :)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nu juist het hele punt met die vliegtuigmaaltijden: die kunnen op de grond nog zo lekker smaken, in de lucht lijkt het al snel bordkarton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord Escape. @Stippel: dat is dan dus net omgekeerd als met tomatensap het geval zou zijn?
Ik heb geen enkele ervaring met vliegen, vandaar ook mede mijn vraag ;-)