Kan een supermarkt verdienen aan een krat bier dat minder dan 5 euro kost?

Zonder btw is de prijs van een krat van 24 flesjes minder dan 4 euro.

5 jaar geleden
in: Dranken
3.2K
Ivana
5 jaar geleden
Aan de krat zelf zullen ze weinig verdienen, maar dit kan werken als een lokkertje. Als mensen afkomen op de goedkope krat bier, zullen ze ongemerkt andere boodschappen meenemen waarop wel wordt verdiend. Bovendien krijgt de zaak dat bekendheid bij nieuwe klanten die nog nooit binnen zijn geweest. Het lokkertje kan dus ongemerkt zorgen voor een nieuwe aanwas van klanten. Zó werkt dat!
SentWierda
5 jaar geleden
@Ivana. Verschillende supermarkten bieden permanent flesjes bier aan voor minder dan 30 cent en maken daar reclame voor. Zoals Lidl met Kordaat,
In dit geval gaat het om bier van Jumbo waar niet of nauwelijks reclame voor wordt gemaakt, dat 20 cent per flesje kost en 4,79 euro per krat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zolang het krat bier niet minder kost als de helft van de normale prijs mag het. Er is een wet dat alcohol niet met meer als 50% korting verkocht mag worden. Zie pagina 5: http://www.cbl.nl/fileadmin/user_upload/formulieren__factsheets_etc/CBL_Code_Verantwoorde_alcoholverkoop_in_de_supermarkt.pdf Verder klopt wat teusvh en Ivana zeggen. Het gaat om lokken en reclame maken. Dan verdienen ze het eventuele tekort weer bij aan andere producten en klanten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zolang het krat bier niet minder kost als de helft van de normale prijs mag het. Er is een wet dat alcohol niet met meer als 50% korting verkocht mag worden. Zie pagina 5: http://www.cbl.nl/fileadmin/user_upload/formulieren__factsheets_etc/CBL_Code_Verantwoorde_alcoholverkoop_in_de_supermarkt.pdf Verder klopt wat teusvh en Ivana zeggen. Het gaat om lokken en reclame maken. Dan verdienen ze het eventuele tekort weer bij aan andere producten en klanten.

Manonnetje33

Antwoorden (1)

De inkoopcontracten zijn vertrouwelijk, dus of ze daar nog wat aan verdienen zul je niet weten. Maar het is goed mogelijk dat ze er niets op verdienen, of zelfs een beetje op toeleggen. De bedoeling daarvan is dat een dergelijke aanbieding mensen naar de winkel lokt, die dan ook gelijk ook maar hun andere boodschappen doen. En daar wordt dan wel aan verdiend natuurlijk.