hoeveel wijnranken gaan er in een fles wijn?

Dus hoeveel wijnranken, struiken langs die palen, gaan er in een fles wijn? Gemiddeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wijnboeren doen nooit wijnranken in een fles wijn. Wel trossen druiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-

Het beste antwoord

Per wijnstok telt men in het belgische klimaat ongeveer 2.5kg opbrengst per oogst. Van deze 2.5kg heeft men ongeveer 80% sap voor rode druiven en 70% voor witte druiven.
Dit is natuurlijk afhankelijk van de druivensoort, zonneschijn, regenslag, bemesting, additionele voedingsstoffen!
1 fles van 1 stok.... de vuistregel om kwaliteit te behalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor 5 ltr. wijn heb je ca.7 á 8 kg. druiven nodig.
Voor een fles van 0,7 ltr. heb je dus ca.1 á 1,1 kg. druiven nodig.
Hoeveel druiven er aan een rank zitten is niet aan te geven. Aan een enkele zijtak zit 1 tros goede druiven, het is dus afhankelijk van hoe groot, oud, bemest en verzorgd met veel goede snoei, de rank is. Van een goede rank komen dus meerdere flessen wijn. Van een jonge rank dus minder.
amc