Als ik rond 2 uur snachts mijn laatste biertje drink (uitgaande rond de 10-15 gedronken) hoelaat mag ik dan de volgende dAg weer rijden (scooter)?

Ben op oudjaarsdag genoeg gaan drinken van alles en nog wat (10 bier halve fles wodka breezers) was half 4 thuis en de volgende dag om 11 uur achter het stuur naar nieuwjaarsduik was ik toen al nuchter? En om 1 uur die middag werdt ik aangehouden voor rollerbank controle .. Als ik had moeten blazen wat had er dan gebeurd geweest??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
40.2K
amigo
13 jaar geleden
juist!!! en je hebt in theorie nog heel veel "rest van je leven", als je het nu niet te bont maakt

Antwoorden (6)

Over een flesje of Amsterdammer met pils doet je lichaam ruim anderhalf uur, om dit te verwerken. Als je dus 10 bier drinkt, ben je al 15 uur verder, voordat het weer uit je lichaam is. Dit verwerken begint natuurlijk al vanaf het moment dat je eerste drankje is opgenomen door het lichaam. Dit opnemen van de alcohol door het lichaam kan snel gaan, maar is dan wel weer afhankelijk van je maaginhoud, op het moment dat je begint met drinken.

Je kan nu de rekensom zelf maken. Je geeft niet aan hoe laat je begonnen bent met drinken, maar hoogstwaarschijnlijk was je nog onder invloed van alcohol.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als je had moeten blazen was je goed de l*l geweest. Die agenten moeten wel snipverkouden zijn geweest dat ze je kegel niet geroken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe 1 uur per glas.. Dus 1 bier, dat is na 1 uur weer verdwenen, hetzelfde voor een wodkaglas met wodka..
Dus voor 15 bier op een avond, ben je zo ook weer 15 uur niet geschikt op de scooter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wijn duur een uur, bier twee uur, las ik op een site over alcohol.
Per standaard glas alcoholhoudende drank moet op een afbraaktijd van één tot anderhalf uur worden gerekend. Elk standaardglas bevat ongeveer evenveel alcohol: 10 gram of 12 cc. Vastgestelde standaardglazen:
Bier (5%): 250 cc.
Wijn: 100 cc.
Sherry: 50 cc
Gedestilleerd: 35 cc.

Dus tel alle glazen die je gedronken hebt maar bij elkaar op x 1,5.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan of je een man of een vrouw bent.
Een vrouw is sneller onder invloed.
Ik bedoel van alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast dat er een gemiddelde afbraaktijd is voor bepaalde dranken, spelen ook een aantal andere factoren mee. Je lengte, gewicht, vetpercentage, man/vrouw en niet te vergeten je metabolisme. Per persoon is het dus niet precies te voorspellen hoe lang het duurt voordat de alcohol uit het bloed is.
In die korte tijd kan ik je in ieder geval we vertellen dat je niet nuchter bent geweest, maar of het ook boven het toegestane promillage was, durf ik niet te zeggen.