Coctails en drankjes zonder alcohol

Heeft iemand n recept van n lekkere coctail of drank waar geen alcohol in zit. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de gezelligheid maar heb familie die absoluut geen alcohol mag ivm ziekte

Antwoorden (7)

Bitter lemon met cassis en een scheutje sinas of jusórange..veel ijs erin doen..Echt lekker!

Seven-up met jusorange..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt lekker +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt idd goed! Maar wat zijn de verhoudingen? Half bitter lemon,half cassis? Half 7 up en half sinas?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt idd goed! Maar wat zijn de verhoudingen? Half bitter lemon,half cassis? Half 7 up en half sinas?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helft bitterlemon, kwart cassis, scheut jusorange en dan ijsblokjes.. Bij de andere inderdaad half, half....
Hier komt mijn favoriet weer :-)
- (crushed) ijs in een longdrinkglas
- scheut frambozen siroop erin
- aanlengen met koude appelsap

mmm! En wil een keer mét alcohol,gooi er dan nog een scheut ammaretto bij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wil JE een keer mét alcohol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bekendste is uiteraard de Shirley Temple:
Ingredienten
- IJsblokjes
- 4 cl. Ananassap
- 4 cl. Passievruchtensap
- Citroenlimonade
- Limoenschijfje
- Kersen

Doe 3 tot 4 ijsblokjes in een longdrinkglas. Giet eerst het passievruchtensap in het glas en dan het ananassap. Roer het goed door elkaar. Vul het geheel aan met ijskoude citroenlimonade en versier het glas met een paar kersen en een schijfje citroen. Drink de cocktail met een rietje.

Toegevoegd na 48 seconden:
Ook lekker:
Baby Pina Colada
Ingredienten
- 16 cl. Ananassap
- 4 tl. Cream of Coconut ( uit blik ) of 4 cl. kokossiroop
- 2 cl. Room
Doe alle ingrediënten in de elektrische mixer en mix alles goed door elkaar. Doe 3-4 ijsblokjes in een longdrinkglas en giet de inhoud van de mixer daaroverheen. Serveer met rietjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker voor in de koffie, of in chocolademelk.
Maccademiasiroop.

Dubbeldrank sinasappel perzik, met annanassap.

Je kunt zo'n beetje al de soorten aanlengsiroop combineren, wat jij lekker vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coconut Kiss (Romig)
8 cl. Ananassap
4 cl. Sinaasappelsap
2 cl. Kokossiroop
2 cl. Room

Decoratie:

1/4 citroen, geraspte kokos (in een bord)

1. Draai de rand van het longdrinkglas door de kwart citroen en doop hem in de geraspte kokos in het bord. Verwijder het teveel aan kokos door zacht tegen het glas te tikken.

2. Doe alle ingrediënten met 4 ijsblokjes in de shaker. Sluit de shaker en schud het geheel ongeveer 15 seconden door elkaar.

3. Doe 2-3 ijsblokjes in het glas en giet de inhoud van de shaker daar door de barzeef overheen. Serveer met een rietje.

Op deze site vindt je nog véél meer alcoholvrije cocktails:

http://www.alleweetjesopeenrij.nl/cocktailalcoholvrij.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Limoen, rietsuiker water & ijsklontjes.

Perfect op een warme dag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gekoelde sterke koffie met wat suiker, ook te doen met muntthee. Of tomatensap met tabasco en een tomatenschijfje op de rand, met een spriet bieslook. Of tonic met vers korianderblad.