Hoe heet Coca Cola eigenlijk?

Onze techniek leraar zei dat coca cola het merk is. Maar hoe heet coca cola als je niet naar het merk kijkt. Ik weet het klinkt verwarrend maar ik heb een voorbeeld. Fanta is het merk maar het word zonder merk Sinas genoemd. Hoe zou je coca cola dan noemen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Cola is dus de drank.

Cola cola is het merk en cola is de drank. Pepsi Cola is weer een ander merk van cola.

Coca cola is een frisdrank die geproduceerd wordt door de Coca Cola Company. Toegevoegd na 12 uur: Leuk die minnetjes, als ik de vraag nalees klopt mijn antwoord anders als enigste. Fanta produceert sinas. Coca Cola Company produceert de Coca Cola. Door de samenstelling van het product is het juist niet te vergelijken met andere frisdranken, niet van pepsi, niet van 3s, van geen enkel, je kunt het vergelijken met een snikkers en een nuts, beide zijn repen chocolade met een vulling, toch zijn beide verschillend en niet met elkaar te vergelijken. Vergeet daarbij niet dat Coca cola company meer frisdranken maakt dan enkel Coca Cola bijvoorbeeld 7up. Een vergelijkbaar iets vind je bij Mars, Mars is niet alleen de merknaam van dat reepje chocolade maar ook van het bedrijf dat het produceert, ook zij produceren meer dan enkel dat reepje chocolade.

Ik denk dat het onder de Soda drankjes valt. Coca - ingredienten van de cokeplant bladeren Cola - ingredienten van de colanoot. Toegevoegd na 1 uur: Als je een MIN geeft leg dan ook uit waarom,dit is wel erg makkelijk!

Een glaasje cola. Dat kan pepsi, coca cola of een ander merk zijn.

Coca Cola is zowel de naam van het drankje als van het bedrijf. Ik weet overigens niet wat er eerder was, maar ik vermoed het drankje, immers Pemberton zocht een drankje. Nu zijn die begrippen niet meer uitelkaar te halen. Iets dergelijks is met Luxaflex gebeurt, alhoewel daar wel de soortnaam en merknaam later gescheiden zijn. Voor Aspirine (een productnaam van Bayer) geldt hetzelfde. Een mogelijke andere naam voor Cola zou kunnen zijn: suikerwater, want zo noemde Steve Jobs dat toen hij John Sculley overhaalde om van Pepsi Cola over te stappen naar Apple: "... of hij de rest van zijn leven suikerwater aan kinderen wilde verkopen" (zie 3e link)

Kijk op de fles van Coca Cola; Coke staat er, in Amerika heet het ook Coke, en je hebt ook Diet Coke.

Het heet gewoon Coca Cola.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100