Als je d.m.v veel cafeïne wakker blijft kun je dan op een gegeven moment hallucineren?

Dus Red Bull ,soortgelijke dranken en koffie.
wanneer je hiermee je lichaam telkens een boost geeft om wakker te blijven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

Ja, wetenschappelijk onderzoek toont aan dat kop na kop koffie drinken het risico op hallucinaties aanzienlijk verhoogt. Gezonde jonge mannen en vrouwen die meer dan zeven koppen oploskoffie per dag dronken hadden drie keer meer kans om rare dingen te horen of zien die er niet waren in vergelijking met zij die minder dan één kop dronken. De onderzoekers vermoeden dat cafeïne het niveau van cortisol (een stresshormoon) verhoogt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeet mijn antwoord, hier staat een veel betere:) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Suniram :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik toch regelmatig rare dingen moeten zien :lol: maar het valt mee kan ik je vertellen. Maar die zeven koppen kom ik wel aan - zeker als je 150 cc voor een kopje rekent.

Andere antwoorden (2)

Jah, dat kan. De kans op hallucinaties wordt groter naar mate je meer cafeïne drinkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanvulling op voorgaande antwoorden: ook afgezien van het caffeïnegebruik kan langdurig wakker blijven (denk aan dagen) uiteindelijk resulteren in hallucinaties. Voor zover ik het begrijp, schijnt dat er iets mee te maken te hebben dat je geest de informatie van de dag niet kan verwerken door te dromen en er daardoor een soort 'overload' ontstaat.

(Disclaimer: overigens schijnt dit een vermoeden te zijn, geen zekerheid. De exacte functie van dromen is nog niet helemaal bekend.)