ja hoor het is niet slechter als andere zuivelprodukten,als je gewoon gevarieerd eet en niet toevallig medicijnen neemt waardoor de bacterien in je maag darmkanaal het heel moeilijk hebben is er eigenlijk geen reden om het te nemen,tenzij je het natuurlijk lekker vind, het kan nl ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gezond eet en drinkt heb je het absoluut niet nodig. Mij werd het echter wel aangeraden door de arts toen ik ruim 3 maanden een antibioticakuur moest volgen. Deze dood namelijk alle bacteriën in je lijf dus ook de goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruim drie maanden???? Mag ik vragen wat voor kuur dat was, en tegen welke bacteriën? De enige arts die ik ken die zulke kuren voorschrijft is een nogal twijfelachtig figuur uit België. Maar mijn medische kennis is lang niet compleet, dus misschien is er ook een goede reden om zulke langdurige kuren voor te schrijven. Maar als je het niet wilt vertellen omdat het medisch en/of privé is: geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was besmet met de MRSA-bacterie. Deze was zeer hardnekkig en zat in een wond waar hij het zeer naar zijn zin had. Vandaar. Ik ben er nu overigens inmiddels wel vanaf hoor.
Als er een bepaalde reden is waardoor je darmflora aantoonbaar ernstig verstoord is, zoals een langdurige ziekte, een operatie aan de darm , langdurig medicijngebruik etcetera, kan het raadzaam zijn een korte periode de normale darmflora aan te vullen met dergelijke middelen. Een arts zal daarover kunnen adviseren.

Voor een normaal gezond persoon met een normaal gezond voedingspatroon en een gezonde darmflora echter, is het minder dan water naar de zee dragen, en weinig meer dan ordinaire geldklopperij. Het is namelijk wel ontzéttend dure drinkjoghurt. Dat geldt overigens voor vrijwel ALLE ' functional food' . Een gezond mens heeft ze niet nodig, je hebt er verder eigenlijk geen baat bij (tenzij je denkt dat het wat voor je doet, dat doet namelijk ook wonderen), maar in de regel schaadt het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterker nog: alleen als je gezond bent dan is Yakhult niet ongezond. Mensen met darmstoornissen en een slechte gezondheid wordt het afgeraden om het te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit was vrij recent in het nieuws.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vrij onzinnig om te gebruiken, het voordeel is nauwelijks te bewijzen. Het is vooral erg goed voor de kassa van de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga het ze zelf vragen! Ik woon in Almere en de Yakult-fabriek staat hier! Ze geven er rondleidingen! Schijnt best leuk te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen jammer dat het zo vreselijk smerig is !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yakult

Geschiedenis
De geschiedenis van Yakult begint in 1908 met Ilja Iljitsj Metsjnikov (ook wel bekend als Eli Metchnikoff), Nobelprijswinnaar en onderzoeker aan het Pasteurinstituut in Parijs. Hij zag verband tussen gezondheid en de conditie van darmen en darmflora. Zijn theorie ‘Longevity without ageing’ ofwel 'lang leven zonder te verouderen', baseerde hij op de gezondheid en de hoge levensverwachting van de Bulgaarse nomadenstam.

Ook Dr. Minoru Shirota deed onderzoek naar darmflora. In 1921 begon hij zijn studie geneeskunde aan de Universiteit van Kyoto. Later deed hij vooral onderzoek naar de relatie tussen bacteriën en gezondheid.

In 1930 slaagde Shirota erin lactobacillen te isoleren en te ontwikkelen die in voldoende aantallen het maagzuur konden overleven. De bacteriestam is naar hem vernoemd: Lactobacillus casei Shirota. In 1935 werd Yakult voor het eerst geproduceerd. Het internationale hoofdkantoor van Yakult, Yakult Honsha Co. Ltd is in 1955 opgericht in Tokio, Japan. In Japan brengt Yakult verschillende producten met probiotica op de markt, zoals voedingsmiddelen, cosmetica en farmaceutica.

Het bedrijf is momenteel in 31 landen gevestigd. In 1994 kwam Yakult voor het eerst in Nederland op de markt. Yakult Nederland B.V. in Amstelveen is een dochteronderneming van het Europese hoofdkantoor Yakult Europe B.V. in Almere. Ook de Yakultfabriek voor de Europese markt staat in Almere.