Moet je groene thee per se met gekookt water zetten

Tegenwoordig heb je van die waterkokers met temperatuur standen. Bijv 80 graden voor groene thee, het water wordt dan niet gekookt. Is er een nadeel als je dan groene thee maakt? en waarom dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1K

Antwoorden (2)

Groene thee moet je met een watertemperatuur maken tussen de 70 en 80 graden. Het beste kan je water koken en dan aflaten koelen en dan pas het groene theezakje er in hangen.
Als je groene thee met kokend water zet, wordt het bitter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ge moogt de thee ook zetten met water van bv 80 graden ,het hoeft niet kokend te zijn