Hoe maak ik mijn chocolademelk romiger?

De simpele chocolademelk. Melk met nesquik. Kan ik dat romiger maken, zodat het een beetje lijkt op chocomelk uit de winkel? Hoe?

Toegevoegd na 5 dagen:
Met ongeslagen room geprobeerd, was lekker! Ik zal geen beste antwoord kiezen omdat alle antwoorden goed zijn. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
6.8K
Amadea
11 jaar geleden
Nee, dat lukt niet met Nesquik. Koop een pakje gewone cacao.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom werkt dat niet?
Amadea
11 jaar geleden
Omdat Nesquik veel suiker is met een beetje magere cacaopoeder en nog een heleboel smaakstoffen. Daar krijg je nooit die echte chocolademelksmaak mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En Droste dan? Die is bitter joh...
Amadea
11 jaar geleden
Ja, ik heb inmiddels door dat jij een zoetekauw bent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O ja zeker. Maar ja... Eens moet de eerste keer zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook nog wel iets kan veranderen aan de chocolademelk, is het gebruik van een melkopschuimer. Je chocolademelk wordt er niet romiger van, maar wel schuimiger, en dat maakt dat deze toch anders lijkt te smaken.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nesquik is toch cacao fantasie ik denk dat je dat nooit echt romig krijgt.

Antwoorden (10)

met een beetje ongeslagen room, dus slagroom voordat het dikke slagroom is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk... Logisch... Volgende keer room in huis hebben en proberen. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met ongeslagen room geprobeerd, was lekker! Ik zal geen beste antwoord kiezen omdat alle antwoorden goed zijn. Bedankt!
Volle melk gebruiken en als laatste eventueel slagroom erop doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook room aroma gebruiken, kan je bij een horeca groothandel inkopen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je maakt chocolademelk romiger met marshmallows.

Toegevoegd na 17 seconden:
http://www.lekkertafelen.nl/recepten/warme-chocolademelk-met-marshmallows/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toen had ik plots een nieuwe bladwijzer. Dat ga ik zeker eens proberen. Mhhhmm. +1
Amadea
11 jaar geleden
Nóg zoeter, iiiiiiek!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
marshmallows doe je toch niet IN chocolademelk !?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel, echt HEERLIJK!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, maar te zoet is toch ècht te zoet !
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Deed ik ook, maar de choco moet wel warm zijn, anders lost het niet op. Of een marshmallow in de magnetron hmmm, die word dan 2 keer zo groot en zacht en luchtig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk moet je chocolademelk echt warm zijn, dan kun je pas echt genieten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zeg je nou: warm, maar ik heb járen lang liters halfvolle melk met nesquick gedronken: koud...!
gelukkig hebben ze de samenstelling niet lang geleden veranderd: ik vind het niet lekker meer ! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ieder zijn eigen smaak:))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, zo is het ! :)))
Een scheutje koffiemelk er bij doen. Dat is ook romig, maar bederft en schift minder snel dan ongeslagen room.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk weet je niet hoe "echte "chocolademelk smaakt. Dat spul wat in flesjes zit of instant van nescafe is niet wat het moet zijn. (maar wel makkelijk) Dat kun je natuurlijk een meer romige smaak met koffiemelk,room of slagroom geven. Maar probeer het eens ouderwets , neem 1 liter volle melk, 30 gr. cacaopoeder, 50 gr. suiker en wat slagroom om te garneren. Meng de cacao en de suiker met een klein beetje melk tot een glad papje.Meng dit met de hete melk , giet het in bekers en versier met een toef slag room. Dan proef je hoe echte chocomel smaakt. Je kunt het natuurlijk ook gekoeld drinken.
Om altijd wat in voorraad te hebben:
100 gr.cacao-300 gr.suiker-1 vanillestokje-0,5 ltr. water.

Neem goede cacao. Roer de cacao met de suiker door elkaar. Voer eerst drup voor drup en later sneller koud water bij: in totaal een halve liter. Zet het cacaomengsel met de vanille op een klein vuur en breng de massa onder roeren aan de kook. Zet het vuur zeer laag en laat de chocoladedrank een kwartier trekken. Laat het daarna koud worden ,giet het in een schoon flesje met een dop. Verdun het ongeveer zoals je limonadesiroop verdunt als je een glas chocoladedrank wilt drinken. Doe 1 deel in een glas en doe daarbij drie of vier delen zeer koude melk of spuitwater. In de koeling blijft het een paar weken goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De chocolade die je met poeder aanmaakt is nooit echt romig, zelfs niet met de beste cacaopoeder. Bij cacaopoeder is namelijk al het vet (cacaoboter) uit de cacaobonen geperst.
Wil je een romige structuur dan moet je dus de hele cacaoboon incl. de -boter nemen en dan neem je dus chocolade. Natuurlijk kan je hem ook romiger krijgen door slagroom toe te voegen.

De lekkerste romige chocolademelk maak je als volgt;
(2 koppen)

200 ml. melk,
125 ml. slagroom,
10 gr. suiker,
100 gr. geraspte pure chocolade ( het liefst 70%)
½ vanillestokje,
½ kaneelpijpje.

Maak de melk warm met de suiker, het vanille- en het kaneelstokje. Wanneer de melk bijna kookt, voeg je de slagroom toe.
Begin met de garde ca. 2 min. op te kloppen.
Doe degeraspte chocolade erbij en blijf kloppen totdat deze is opgelost. Let op dat dit niet gaat koken.
Haal het pannetje van het vuur en giet de hete chocolademelk in hittebestendige glazen of koppen.
Uiteraard wel de stokjes verwijderen uit de melk.
Ik weet zeker dan de smaak van chocomel uit een poeder als van nesquik je doet toegeven dat dit niet meer zo naar chocolade smaakt als je eenmaal de échte geproefd hebt. Dit recept is een heel stuk pittiger en niet zo mierzoet dat je alleen suiker proeft.

Is dit je te veel werk, neem dan eens cacao. Zo veel lekkerder dan nesquik. Een romige maak je zo;

Klop eerst 150 ml. slagroom half stijf. meng vervolgens 30 gr. cacaopoeder, 125 gr. suiker, 1 z. vanillesuiker en een snufje zout en doe het in een pan.
Giet er al roerend 80 ml. kokend water bij, zet het vuur lager en blijf 2 min. roeren. Pas op dat het niet aanbrandt.
Schenk dan 850 ml. melk erbij en maak alles warm, maar laat niet koken. Haal de pan van het vuur en schenk het in 4 koppen, mokken of glazen. Schenk de slagroom erbij.
amc
11 jaar geleden
Je hebt al veel goede antwoorden gekregen! maar gewoon slagroom uit een spuitbus kan ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meng in een kommetje 2 eetlepels koude melk met wat maizena en roer dit mengsel door de chocolademelk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maizena??
En dan het geheel laten koken zodat het wat dikker wordt? Is het dan ook romiger?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja in sommige landen doen ze maizena door de chocolademelk. Heb ook een kookboek van Jamie Oliver waarin een recept staat voor chocolademelk met maizena. Hij gebruikt dan wel weer echte chocolade. Maar maizena zorgt ervoor zoals je al zegt dat de chocolademelk iets dikker wordt, romiger van structuur. Als de chocolademelk heet genoeg is hoef je het niet langer door te koken nadat je maizena erbij toegevoegd, ander wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok, bedankt voor de tip. Dat is zeker een (iets) slankere optie dan al die slagroom.
Je kunt ook rijstemelk gebruiken ipv gewone volle melk, dat is sowieso al heel romig en iets zoet van smaak en gezonder dan vette melk en room....
Je vind dat bij de meeste grotere supermarkten vaak naast de alpro soya producten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook havermelk is romiger dan gewone volle melk.....