Wijn is wijn, en de Moezel is een wijngebied (bij rivier de Moezel) waar ook wijn gemaakt wordt.

Je hebt dus Moezelwijn, wijn uit de Moezel.
bamibal
13 jaar geleden
De Moezel is een rivier en een streek in Duitsland. Langs de oevers van de Moezel worden veel wijndruiven verbouwd. De wijn die hier vandaan komt, heet moezelwijn, of kortweg moezel.
Zoals wijn uit de Bordeaux ook bordeaux(wijn) genoemd wordt en wijn uit de Beaujolais beaujolais(wijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moezel is de afkorting van Moezelwijn wat dus de zoete witte wijn is. Er bestaat ook droge witte wijn.

Als men graag zoete wil hebben zeggen ze vaak Moezel
Voor droge zegt men vaak Witte wijn.

Moezel komt uit Duitsland, vandaar dat je ook de teksten op het etiket in het Duits zijn.

Witte wijn heeft daarin tegen nog meer verschillende variaties vanwege het gebruik van verschillende soorten druiven zoals de Sauvignon Blanc (en ja je raad het al, de oorsprong van die druif vindt je in Frankrijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil zit hem er inderdaad in dat Moezel een streek in Duitsland is waar wijn gemaakt word. Wanneer men in Nederland een Moezel bestelt krijgt men een zoete witte wijn. Dit klopt echter niet helemaal omdat er in het Duitse gebied Moezel verschrikkelijk veel verschillende wijnen worden gemaakt waaronder ook droge, halfdroge, sekt, enz. Wel is het zo dat de Moezel vooral bekend staat om de zoete witte wijnen