De droge witte wijn die ik vorige week vrijdag hebt geopend en in de koelkast heb bewaard wil ik nu opdrinken. Kan dit nog?

Dat kan toch geen kwaad?

Toegevoegd na 26 seconden:
hebt = heb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.8K

Het beste antwoord

mocht de wijn echt te zuur zijn probeer dan wat fruit erin te koken met wat suiker en je bent gegarandeerd van een goede fruitwijn ofwel schrub die je bijna de hele winter nog kan gebruiken voor je eigen cocktails thuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dat kan.
Alcoholische dranken bederven niet, alleen de smaak zal veranderen.
Je kunt het gewoon drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan inderdaad geen kwaad, mijn vriend doet het wel vaker en die is nogsteeds kerngezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan geen kwaad, maar je hebt wel kans dat het zuur geworden is.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Kan geen kwaad. Wat er gebeurt is dat de alcohol uit de wijn omgezet wordt naar azijn. De wijn wordt dus zuur en niemand zal er dan nog van willen drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan nog wel. Alcohol in wijn wordt onder invloed van zuurstof door micro-organismen omgezet in azijnzuur, maar na een week zal het, zeker in de koelkast en als de dop/kurk er weer op is gedaan, nog wel meevallen. Zie ook onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die kun je gerust nog drinken, witte wijn kun je gemakkelijk een ruime week bewaren in de koelkast, mits goed afgesloten.