Hoe kan het dat bier uit een flesje /tap of blik anders smaakt?

Drink wel eens een biertje.Maar heb het idee zal wel aan mij liggen dat het bier anders smaakt .lekkerst vind ik uit de tap in de kroeg daarna flesje en minst lekker uit blik.Ligt dit aan mij of zit er verschil in bier is toch bier.Wel van hetzelfde merk altijd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Technisch gezien smaakt het bier in al die vormen hetzelfde. Er speelt echter wel een belevingsfactor mee. Bij een blikje dat slap is en naar aluminium ruikt (kan wel niet) heb je een slechtere belevenis dan als het uit de tap komt. Het flesje is onruikbaar en voelt wat steviger aan: Ah ik heb iets stevigs in handen, dan moet het ook wel beter zijn.

Dit heeft te maken met bepaalde stoffen die bescherming moeten bieden. Bij: Flesjes: bescherming tegen het licht. Blikjes: bescherming tegen aliminium. Dit weet ik omdat ik een horeca management diploma heb. Ik kan je niet vertellen wat voor stoffen er precies toegevoegd worden. Ik zelf vind trouwens tapbier ook het lekkerst!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100