Hoe kan het dat bier uit een flesje /tap of blik anders smaakt?

Drink wel eens een biertje.Maar heb het idee zal wel aan mij liggen dat het bier anders smaakt .lekkerst vind ik uit de tap in de kroeg daarna flesje en minst lekker uit blik.Ligt dit aan mij of zit er verschil in bier is toch bier.Wel van hetzelfde merk altijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In flessenbier zit meer koolzuur en in blikbier nóg meer.
Daarom is een getapt biertje wat zachter en vriendelijker in de mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom doen ze dit? En volgens mij geef je antwoord geen reactie,maar in elk geval bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ikkeniewete: dat klopt met blik om het blikje "hard" te maken voor transport. Het alu zelf is heel slap. Bij tapbier wordt er extern koolzuur aan toegevoegd.
De hoeveelheid koolzuur (weet jij hoe koolzuur smaakt?) heeft technisch gezien geen invloed op de smaak. Met meer koolzuur, spuit het meer, dus dat behoort tot hoe je het biertje ervaart.

Het beste antwoord

Technisch gezien smaakt het bier in al die vormen hetzelfde. Er speelt echter wel een belevingsfactor mee. Bij een blikje dat slap is en naar aluminium ruikt (kan wel niet) heb je een slechtere belevenis dan als het uit de tap komt.
Het flesje is onruikbaar en voelt wat steviger aan: Ah ik heb iets stevigs in handen, dan moet het ook wel beter zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je handen bepalen mede de smaak.Wat doen je ogen dan wel niet!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet allen je handen, ook je neus en ogen spelen mee in de beleving. Als jij een mooi opgemaakt bord met eten ziet, vind je dat lekkerder dan als hetzelfde eten door de blender is gegaan en als pap op je bord verschijnt. Terwijl het toch allebei dezelfde ingredienten bevatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
al je zintuigen spelen een rol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dan niet alleen bij een biertje zo maar met alles wat je eet drinkt en zelfs doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord en de reacties voor straks PROOST.Groet Minke

Andere antwoorden (1)

Dit heeft te maken met bepaalde stoffen die bescherming moeten bieden. Bij:

Flesjes: bescherming tegen het licht.
Blikjes: bescherming tegen aliminium.

Dit weet ik omdat ik een horeca management diploma heb. Ik kan je niet vertellen wat voor stoffen er precies toegevoegd worden.

Ik zelf vind trouwens tapbier ook het lekkerst!