Is het water van de koffie uit een senseo apparaat ook echt tot een kookpunt gebracht net als de traditionele filter manier?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik wil namelijk mijn oude senseo apparaat weg geven aan iemand die in het buitenland woont waar het water altijd eerst gekookt moet worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
7.1K

Het beste antwoord

Officieel wordt het water wel gekookt. Maar omdat het water niet doorgekookt wordt (2 minuten nadat het water 100 graden Celcius is geweest) worden de meeste bacterien niet gedood. Ik neem aan dat dat de bedoeling is in dat land. En daarom kan je de Senseo er wel gebruiken, maar moet je er water in doen dat al 2 minuten gekookt heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaa jaa ! ;p

Andere antwoorden (3)

Ik denk het niet want daar is het water dat uit de senseo komt niet heet genoeg voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk trouwens dat ook uit een gewoon koffiezetapparaat het water niet tot het kookpunt komt want het verschil tussen gekookt water en water uit een koffiezetapparaat is duidelijk te merken als je er een slok van neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 't goed is niet nee. De beste watertemperatuur om koffie mee te zetten is 82,2 graden Celcius. Bij die temperatuur lossen wel de geur- en smaakbepalende oliën op, maar niet de alkaloïden, die voor een bittere smaak zorgen.
Het gaat tot tegen het kookpunt aan. Dus het dood niet de bacteriën. Athans niet volledig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je verzekeren dat het water in de Senseo zeker tot 100 ºC verhit wordt, het water stijgt namelijk op omdat het meegezogen wordt door de stoombellen. Maar een ander punt is, wanneer je het op grote hoogte gebruikt dan kookt water bij een lagere temperatuur. Ook is het niet zo dat bacteriën alleen maar dood gaan in water van 100ºC, vele leggen al veel eerder het loodje. De meeste al bij 80ºC.