Hoeveel bonbons met drank erin moet je eten, voordat je boven het wettelijke toegestane alcoholpromillage komt bij een blaastest?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
14.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf welke bonbon.

Antwoorden (3)

Veel. Een kersenbonbon bevat op zijn meest een paar milliliter likeur. Het grootste gedeelte van de vulling is kers. Het verschilt natuurlijk per merk hoeveel alcohol er in een bonbon zit, maar laten we aan de hoge kant gaan zitten, en uitgaan van 2 milliliter kersenlikeur met een alcoholpercentage van 30 procent in een bonbon. In een glaasje likeur haat 40 milliliter. 20 kersenbonbons staan in deze berekening dus gelijk aan één glas likeur. 2 glazen alcoholische drank brengen je bloedalcoholgehalte op ongeveer 0,5 promille, het maximum dat je in je bloed mag hebben in het verkeer. Dus zou je meer dan 40 kersenbonbons moeten eten, om niet meer achter het stuur te mogen kruipen. Maar dan ben je vast ook misselijk genoeg om dat te laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord kan kloppen, ik at ooit (voor de lol en omdat we een alcotesttoestel hadden om mee te spelen )een ganse doos "mon cherie", 24 stuks, de blaastest gaf slechts 0.3 promille en inderdaad, ik was te misselijk om nog om het even wat te doen, laat staan auto rijden ;-) .
Een + dus !
Licht aan het alcohol percentage in de bonbon zelf maar het ligt rond de 30 bonbons. Dus maak je geen zorgen met bonbons en de blaastest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is afhankelijk van welke sterke drank er in de bonbon zit. Heb je advocaat truffels dan heb je misschien wel 12 dozen nodig om een beetje een licht effect te krijgen. En heb je bijvoorbeeld echte rumbonen met een behoorlijk alcohol percentage erin dan heb je er veel minder nodig om het promillage te bereiken.Maar hoeveel precies dat is heel moeilijk te zeggen omdat dat juist van meerdere factoren af hangt. Hoeveel alcohol de drank bevat en hoeveel drank er dan weer in die bonbon past. En hoe groot die bon bon zelf is. En ga zo nog maar even door. Maar meestal bereik je zelden of nooit door het eten van alcohol houdende snoepjes de toegestane promillage, maar ben je voor die tijd al een beetje zat.