Mensen die Coca Cola drinken, wat vinden jullie van deze ontdekking?

Zie link. . .

http://www.yidio.com/coca-cola-bug-cochineal-has-finally-shown-up-dont-you-know-made-from/id/3951960052

Toegevoegd na 1 uur:
De kleur van van dit drank wordt met dit beesten gedaan.
( cochineal )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
10.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik versta er geen woord van, zie alleen een beest in de cola drijven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is kennelijk een goed verteerbaar beestje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer trouwens eens deftig Nederlands te schrijven (je toevoeging.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Deftig hoeft nog niet eens. Correct Nederlands siert de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@InVinoVeritas: je toevoeging??
Het is "jouw toevoeging" ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MuggeNzifters en miereNneukers aller landen verenigt U!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alweer dat gezever over het taalgebruik van babyfaced. Is dat nou nodig bij iedere vraag van hem??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel, in die film, daar versta ik geen woord van. Ik ben zelf buitenlander en weet hoe moeilijk het is, laat staan hoe vervelend als je steeds corrigeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ik had het niet tegen jou kirsten. zie reacties hier boven. Het gebeurt steeds weer bij iedere vraag van babyfaced. Ik word daar zo moe van. Ook regelmatig door mensen die zelf ook lang niet alle woorden correct spellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, erger ik me dus ook aan. ;)

Het beste antwoord

Ik ben niet verbaasd dat er een keer iets mis gaat in de cola productie. Als je weet hoe veel flesjes/blikjes cola er per uur worden geproduceerd, dan is het niet zo verbazingwekkend dat bij de ingredienten een keer iets verkeerds is meegekomen.
In de voedsel industrie worden hoge eisen gesteld aan de organisatie, schoonmakers, productiemachines, etc. om te voorkomen dat er muizen in een brood worden meegebakken, dat er ongedierte in eten terecht komt. Dat betekent niet dat het nooit kan voorkomen: dat is het risico dat altijd bestaat.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kleur van coca cola wordt met dit beesten gedaan. Wat vindt je daarvan?
itsme
14 jaar geleden
Ik heb niet zo'n probleem met kleurstoffen die uit planten of beesten worden gehaald. Worden die beestjes nog ergens zinvol voor gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het kleur wordt met dit beesten gedaan ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol @naatje!!!

Andere antwoorden (9)

ik word er niet warm of koud van, en zal er geen slokje cola minder om drinken.
ik heb op de canarische eilanden deze luizenplantages gezien, daar werd me uitgelegd dat de kleurstof van deze luizen in heel veel dingen wordt gebruikt, zoals bijvoorbeeld in lippenstift.
14 jaar geleden
Wat een onzin... Nep verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Precies. Dat iemand dat gelooft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee het is echt zo: de kleur van van DIT drank wordt met DIT beesten gedaan.
ach tomatensoep krijgt in sommige gevallen ook een rode kleur door luisjes cochenille
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben en blijf een grootverbruiker vann Coca Cola...

Ik ben ook geen minder vlees gaan eten, nadat ik eens een kies had gebroken op een flinke schroef die in dde marinade verwerkt zat...

En daarbij komt dat je gewoon niet wilt weten hoe veel geur, kleur en smaakstoffen op een vergelijkbare manier worden gemaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel dingen worden met dieren gekleurd. Daarnaast: De mens in een carnivoor.
Voorbeeld: Rode M&M's worden gekleurd met luizen.

Daarnaast weet je niet of het filmpje echt is, of dat iemand het nagemaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan er niet mee zitten,desnoods giet ik m'ncola eerst door een luizenkam! En daarbij,wat niet weet,wat niet deert! Het is trouwens geen ontdekking,maar een uitvinding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt een fijn gedachte om te weten dat wat je drinkt/eet, er luizen in verwerkt zijn.
Het zit ook in wicky aardbei en in rode m&m's

http://www.museumkennis.nl/nnm.dossiers/museumkennis/i003146.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Karmijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat er bacterien en luizen gebruikt worden voor de effectiviteit en kleur van ons voedsel is niet nieuw! Wat dacht je van pro-biotica? En ook fristi wordt gekleurd met een luisje...... De keuringsdienst van Waarde (RVU) heeft hier al meerdere leuke afleveringen over gemaakt. Je kunt ze via internet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan heel goed kloppen..
Rode m&m worden ook van een bepaalde rode kever ofzo gemaakt.
Weet niet precies waar dat stond, maar goed
cola is gewoon lekker:)