Houdbaarheid water

Ik drink graag water. Drink dat uit een fles die ik steeds weer opnieuw vul. Na hoeveel tijd moet ik het water weggooien (ivm hygiëne) als ik de fles nog niet leeg heb gedronken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Zolang je steeds zelf uit het zelfde flesje drinkt zul je er niet heel snel iets geks van oplopen, maar al na een week (en met dit weer beduidend minder) heeft het water de kwaliteit van slootwater.
Omdat dat echter jouw eigen bacterieen zijn, nogmaals, zul je er niet echt ziek van worden.

Wil je het heel precies doen, dan is het verstandig om de dag ofzo het flesje door te spoelen met kokend water ; dan blijft het redelijk lekker. En zeker niet maandenlang met het zelfde flesje lopen zeulen, tenzij je het goed kunt afwassen.

Water zelf is gerust wel een jaar of veel langer houdbaar in een schone fles die niet wordt geopend. Het zijn de bacteriën en etensresten die er met elke slok doorheen gemengd worden die er in no time putwater van maken. Dat je het niet (meteen) proeft, wil niet zeggen dat het nog altijd schoon is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/houdbaarheid-water-flesje-opengemaakt.23628
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijke taal ;-) dank!

Andere antwoorden (6)

Volgens mij moet je elke 3 weken een nieuwe fles nemen ivm bacteriën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ook een goed (maar een ander) punt dan de houdbaarheid van het kraanwater dat erin zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de vraag niet. Trouwens: moeten wielrenners dan iedere 3 weken een nieuwe bidon kopen?
Ik gebruik een flesje 2-3 dagen.
Een keer of 3 op een dag ververs ik het water, als er nog wat inzit, en spoel het flesje met het mondstuk grondig af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Mondstuk schoonmaken is echt nodig, anders gaat dat raar ruiken. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brrrrrr..... ik wil niet weeeeeeeten waar dat door komt...
ik denk dat je heeeeele enge dingen ziet onder een microscoop ;-)
Dankje!
Kimath
13 jaar geleden
Je hebt allemaal bacteriën in je mond zitten, vooral in je speeksel. Die helpen met de vertering van voedsel.
Doordat je elke keer met je mond aan het flesje zit, komen er telkens bacteriën en mogelijke kleine etensresten aan het mondstuk. Daarom moet je het regelmatig even schoonmaken met wat heet water :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
ItisILeClerc
13 jaar geleden
smetvrees, anyone?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yeah: allergisch voor mezelf ;-))
Water uit de kraan is in een flesje buiten de koeling na 3 á 4 dagen niet goed meer al zou je denken van wel omdat je er niets aan merkt.
Water kan evengoed bederven dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou altijd een nieuw flesje nemen.
anders komt er schimmel in de fles en wordt je ziek.
dat wil je toch niet he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kind, hoe kom je er bij?
Ik ververs het water elke paar dagen. De fles zelf gebruik ik al minstens vijf jaar.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PLUS van mij!
Dan kan heel goed.
Je koopt toch ook niet iedere paar weken een nieuwe bidon????????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook + van mij. Flesje leeg, even het mondstukje omspoelen, vullen en gewoon weer in de koelkast.
Het water zou ik iedere dag even verversen en daarbij de fles goed uitspoelen.
Die fles kun je overigens zo lang gebruiken als je wilt, als je die maar schoon houdt.

Ik koop ook niet iedere paar weken een nieuwe bidon, dat ding gaat al jaren en jaren mee op de fiets.
Af en toe goed uitsoppen.