Cup A Soup is gewoon een soort snack waar best veel zout in zit.
Sommige mensen (zoals ik) hebben juist zout nodig omdat ze een te lage bloeddruk hebben.
Daarom hoeft deze soep ook niet ongezond te zijn.

Cup A Soup is zo nu en dan goed voor je...maar niet teveel!
Patat is ook zo nu en dan goed voor je, net als fruit.
Maar teveel is niet goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Teveel fruit is dus ook niet goed!
Sommige mensen denken hoe meer fruit hoe gezonder, maar dat is dus totale onzin!!
Als je lichaam teveel vitamine C binnen krijgt, gooit het lichaam het overschot gewoon weer weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om nog maar te zwijgen over het hoge gehalte aan (natuurlijke) suikers dat fruit vaak bevat.
+
Ik vind het erg zout en de meeste mensen eten al te zout.

Verder zit er naar mijn idee niet veel gezonds in. Tot poeder verpulverde groenten.. ik weet niet of dat nog gezond is!

Echter is het wellicht minder ongezond dan andere snacks, in die zin kun je dan beter een Cup a Soup pakken dan een vet saucijzenbroodje. Echter een appel of banaan lijkt me dan weer beter dan een Cup a Soup.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Effe niet persoonlijk hoor, maar ik snap die kritiek over te zoute soep of te sterke koffie nooit. Dan doe je er toch gewoon een scheut warm water bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al doe je er een liter water bij, dan krijg je nog steeds dezelfde hoeveelheid zout binnen en de heersende mening is dat veel zout binnen krijgen niet goed voor je is.

Het gaat hierbij dus niet om de zoute smaak, maar om de hoeveelheid natrium die je binnen krijgt. Oh en vat 't niet persoonlijk op hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik niet, hoor. Het probleem is niet dat de meeste mensen teveel zout binnenkrijgen maar te weinig water, in weerwil van de officiële propaganda. Zout heeft bij de meeste mensen nauwelijks tot geen vochtvasthoudend effect in tegenstelling tot suiker, hetgeen direct vertaald mag worden in effect op de bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Kees, zo steek ik nog eens wat op! (als het klopt wat je daar zegt)
Ik wist niet dat suiker ook een effect heeft op je bloeddruk. Aangezien ik sinds de zwangerschap van mijn jongste nog steeds op moet passen met mijn bloeddruk, vind ik hetgeen je daar zegt wel interessant.
Ik pas al maanden mijn zoutgebruik aan namelijk, maar beperk me niet in het gebruik van suiker.
Geldt dit ook voor de suikers in vruchten en kun je eventueel een website aanbevelen met meer informatie hierover? Ik snap overigens dan het nut van die, in jouw ogen, foutieve officiële propaganda niet. Naar mijn bescheiden mening zit er in officiële propaganda ook een commercieël belang, echter dat kan ik dan weer niet koppelen aan de overmatige hoeveelheden zout die er in de producten zitten in de supermarkt. It's a strange world :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ik het erop houden dat het verband tussen hoge bloeddruk en zout in minder dan flinke hoeveelheden een verre van eenduidig bewezen wetenschappelijk feit is. Zout is een smaakmaker en suiker is dat in feite nog veel meer, in ieder geval in gigantische hoeveelheden gebruikt in fabrieksvoedsel. Vruchtensap bevat evenveel suiker als frisdrank en zelfs het VC adviseert tegenwoordig niet meer dan één portie fruit als je af wilt vallen. Om het iets ingewikkelder te maken speelt de verhouding tussen natrium en kalium in het lichaam een belangrijke rol bij allerlei lichaamsprocessen, zoals de hartwerking en de bloeddruk. Te weinig natrium, zeg maar keukenzout, kan daarvoor schadelijker zijn dan teveel. Ik denk inderdaad dat de anti-zoutlobby langzamerhand net zo ziekelijk doorgeschoten is als de antivet- en anticholesterolpropaganda. In hoeverre het commerciële belang van multinationals daarbij een rol speelt is een interessante vraag. Ik denk vooralsnog dat wetenschappelijk onderzoek over het algemeen nog wel objectief is maar door de manier waarop en welke resultaten er gepubliceerd worden is de eerlijke realiteit voor ons consumenten steeds verder te zoeken. http://www.kennislink.nl/publicaties/zout-minder-slecht-dan-gedacht
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=56
http://junkscience.com/2011/05/03/new-study-low-salt-diet-kills/
Gezond, in de zin dat je het nodigt hebt, is het antwoord: nee. Weinig voedingsstoffen en erg veel zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite is die instant soep niet veel meer dan zout water met smaak-, kleur- en geurstoffen. Die zijn deels wel natuurlijk maar dat maakt zo'n kopje soep niet gezond, hoewel je heus niet meteen ongezond eet als je er een kopje per dag van naar binnen werkt. Dat wordt namelijk bepaald door het totale voedingspatroon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee helemaal er zitten geen gezonden voedingen stoffen in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cup-a-Soup is zeer ongezond: Er zit erg veel zout in en dit draagt bij aan de al veel te hoge zoutinname die wij hebben, met ernstige gevolgen:
Teveel zout tijdens de kindertijd kan er voor zorgen dat deze op latere leeftijd hypertensie (hoge bloeddruk) ontwikkelen, dat op zijn beurt het risico op hart- en vaatziekten enorm doet stijgen.