Hoe kan ik koffie zetten als de stroom uitvalt?

Want als ik geen stroom heb, dus geen koffie apparaat, kan dus geen water koken (inductie) en opschenken.
Hoe kán ik dan koffie maken?
Dus groot gebied geen stroom. (anders zit ik wel bij de buurvrouw)

Toegevoegd na 15 minuten:
Ben een echte koffie leut, maar om de buurvrouw nou uit bed te halen als je 's morgens vroeg moet beginnen, gaat ook erg ver.
Dus graag gouden tip: stel voor dat het hier in huis is uit gevallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
6.3K
jc54
12 jaar geleden
Dan moet je wél stroom hebben.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal wel ja, super snel. Maar denk als de stroom uitvalt en weet dit wel zeker uit ervaring: Dan doet inductie het niet, dit werkt op stroom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lachen met jullie!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon: waxinelichtjehouder + waxinelichtje + metalen mok + geduld

Het beste antwoord

Als je een auto hebt is dit een optie:

http://www.elroni.nl/cat/outdoor-en-travel/waterkoker-12v
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Je kunt hopen dat je nog een fonduepan met spiritusbrander hebt, waarop je water kunt koken en dat net als vroeger op de koffie schenken.
Of de BBQ aansteken, als die niet electrisch is, en daar je keteltje opzetten

Toegevoegd na 1 minuut:
of een campinggasbrander in de voorraad bewaren
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Campinggasbrander is misschien goed idee.
ja dat is een leuke vraag :)
Je kan eenvuurtje stoken om water te koken en daarna koffiepoeder in een filterzakje doen en het dan zo in een koffiekan gieten, dat is denk ik het simpelste..
Maarja ik heb geen idee verder :/

ImaBite...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal zo'n espresso potje bij de Hema, en maak een vuurtje in je tuin om hem op te zetten. et voila !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de ouderwetse manier, water koken op een gasfornuis,
koffie in een papieren koffiefilter doen en vergiet en koffiepot onderzetten. Ouderwets maar toch heel lekker.
Het voordeel van koken op gas is dat je niet volledig afhankelijk bent van electriciteit. Het klinkt ouderwets in onze moderne tijd maar toch heel praktisch in zulke omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb geen gas, heb inductie.
Dit is ook electrisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, ik drukte op de verkeerde duim.
Dit had echt een MIN moeten zijn!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom dat ik zeg dat op gas koken ouderwets is, maar er bestaan nog toestelletjes waarmee je op gas kunt koken.
Z11 mogen ook 2 minnen zijn hoor, ik wil je alleen maar helpen, ik geef je een beetje van mijn tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PerrySmit je bent slim voor een 16 jarige verdient respect
Z11 ik heb ook een inductiekookplaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en daarom krijg je er van mij ook een plus bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook heeeeel blij met alle antwoorden hoor en dat iedereen met me meedenkt.
Moest mezelf ook helemaal in inductie verdiepen en heb in het begin echt staan te schelden op dat ding.
Waarom doet de ene pan het wel, andere niet.
Bleek dat je ook nog pannen nodig had, die daarvoor geschikt waren. (nadat ik monteur belde, omdat de helft niet werkte) Kreeg toen te horen dat de helft van mijn pannen niet geschikt was ;-()
Er was helemaal niks stuk, alleen ik wist ook niet hoe het werkte :-)) ;-))
Je zal dus een backup systeem moet bedenken
camping gasstelletje ? misschien je kampeerspullen
oud petroleum pitje ?
Zit er wel een aansluiting voor gas in je keuken ?
je kan als reserve een 2 pittertje kopen?
ik denk niet dat je iets kan bedenken op het moment dat je het hard nodig hebt
dus goed dat je nu er al over nadenkt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zitten misschien wel bruikbare dingen tussen.
Koop een gasbrandertje bij een campingwinkel, dan ben je voorbereid voor het geval dat . :)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het overdenken waard.
Zeer goede vraag. Ik ben zelf ook koffie addicted, aan een bepaald niet nader te noemen merk. Ik kan hier heel heet water krijgen uit de kraan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je in ergste gevallen kan doen is koffie van de meestal gratis van de supermarkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hete water uit de kraan kan snel koud water zijn als er geen stroom is. Veel warmwater/verwarmingssystemen hebben niet alleen gas, maar ook electriciteit nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Supermarkt is natuurlijk idee, maar deze kan binnen gebied stroomstoring liggen.
Ik heb nog een antiek petroleumstel staan dat nog van mijn oma geweest is. Het staat er voor de sier, maar in geval van nood kun je er prima een fluitketel water op verhitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat ik eens rond moet kijken op een rommelmarkt.
Pannetje met melk koken, giet het in een mok en voeg wat nescafe en suiker et voila, je hebt koffie! Wat slap maar toch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje lastig als koken niet gaat, dus geen goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze heeft geen elektriciteit. Dus.......
Er bestaat nog ijskoffie. Geen idee hoe lang die houdbaar is, maar anders kan je altijd zoiets in de koelkast neerzetten. De deur niet te lang opzetten als je het eruit haalt :P

Ook kan je bij de dichtstbijzijnde stationswinkel of tankstation langsgaan... als die wel stroom hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook boodschappen gaan doen bij een wat grotere supermarkt die ook gratis koffie verstrekt, grote supermarkten zijn bijna altijd namelijk voorzien van noodaggregaten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koffiebonen kopen,
water koken op het vuur (als het geen electrisch fornuis is)
anders misschien warm drinkbaar water uit de kraan.
koffiebonen pletten en in het water doen.
dan krijg je koffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hoe krijg je warm water uit de kraan als er geen elektriciteit is en de verwarmingsketel het dus niet doet?
Je zou ook een accu achter de hand houden, omvormer erbij en voila je hebt 230V stroom... Kan je lekker met het apparaat zelf gewoon koffie maken... Een mogelijkheid... moet je wel zo nu en dan controleren of de accu nog een beetje vol is, het is overigens niet goed voor sommige accu's om leeg te staan...

En als je dat er niet voor over hebt inderdaad gewoon of je moet het gewoon koken op je fornuis (neem aan dat je die wel hebt). Of een camping toestel...

Dat de stroom wordt afgesloten betekent toch niet dat het gas ook word afgesloten?

Toegevoegd na 58 seconden:
Als je een gastoestel hebt dan... anders is de accu of een camping set de oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan blikjes koffie die zichzelf kunnen verwarmen.
(Self heating coffee cans).

Ik heb er jaren geleden ooit wel eens eentje gedronken, het was koffie (volgens het etiket) en het werd warm, maar daar was toen ook alles mee gezegd. Wellicht moet je er daar een paar van inslaan voor noodgevallen. ;-)

Zie bijvoorbeeld onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel dat je het merkt op het moment dat de stroom uitvalt, dan gelijk maar alle thermoskannen die je hebt vullen met zo heet mogelijk water uit de kraan, en oploskoffie gebruiken.
Anders zorgen dat je altijd koffie-ijs in de vriezer hebt - dan heb je in elk geval de smaak. Paracetamol met cafeïne erachteraan en je cafeïnegehate is ook op peil ;-)

Toegevoegd na 31 seconden:
GehaLte dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het water koken in de magnetron en dan de koffie op de ouderwetse manier opgieten. Ik hoop dus dat je een magnetron hebt, anders zou ik zorgen dat ik altijd een gaspitje heb waar ik iets op kan koken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik bedoel gewoon een los gasbrandertje voor nood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij een magnetron die zonder elektriciteit werkt? Bijzonder ! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn we weer ongelooflijk stom. Ik lees al die andere antwoorden en denk hoe kunnen ze zo stom zijn en dan doe ik hetzelfde. Hahahaha. Hier heeft Z11 ook niet veel aan. Sorry!!!!
Ik weet niet hoeveel watt een koffiezetapparaat nodig heeft maar je kunt ook een aggregaat aanschaffen. Die kun je (na) het koffie zetten dan ook nog voor andere dingen gebruiken. Maar dan moet je wel een verlengsnoer gebruiken of buiten koffie zetten, maar das beter dan niets toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het handigste is om een 12 Volts koffiezetapparaat te kopen (bv Conrad heeft ze voor een paar tientjes).
Dan kun je óf een oude 12 volt accu gebruiken, of gewoon in de auto op de sigarettenaansteker aansluiten en koffie zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je die auto plus sigarettenaansteker wel hebben natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze heb ik, alleen dit antwoord was al gegeven door cathje83, dus daar gaat het beste antwoord heen.