Chateau Mouton Rotschild 1945 heeft 120.000 euro per kist opgeleverd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Fles Chateau Lofite 1865 werd verkocht voor 75.000 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel flessen zitten er dan is zo'n kist ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik helaas niet voor je terugvinden.
Er is een fles Château d’Yquem 1787 geweest (een zoete witte wijn uit de Franse wijnstreek Sauternes (Burdeos), waar een onbekende Amerikaanse verzamelaar ooit 75.000 euro voor heeft betaald.

Maar dat is niet de allerduurste fles wijn geweest. In 1985, op een veiling van Christie's is er een fles Chateau Lafite verkocht voor het leuke bedragje van 120.000 euro.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de derde plaats staat een niet-Franse wijn, nl. de Australische wijn Penfolds Grange Hermitage uit 1951, die een marktprijs van 30.000 euros heeft gehaald en waarme de Australische versie van de syrah druif op de wereld wijnkaart werd gezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! +1 Heb zelf een besloten rondleiding gehad op bij Penfolds in Adelaide. Ook de een aantal van de serie Penfolds Grange Hermitage gezien, best wel leuk om eens mee te maken. Vooral de wijnkelder waar alles ligt opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die bezoeken aan wijnproducenten zijn altijd leuk, vooral als je in de materie geinteresseerd bent. Je hebt die 1951'er zeker niet in je proefglas gehad?
Deze kan je in je winkelwagentje gooien.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat per 64 flessen? Dan is de prijs opeens niet meer zo hoog. Vooral die ,89 cent is wel grappig. Is net zoiets als een huis verkopen voor € 425.000,63.
De duurste wijn die er bestaat is de wijn in de fles die je net opgedronken hebt, als je die nog een keer wilt drinken kost dat oneindig veel geld, want het is onmogelijk om één fles wijn twéémaal op te drinken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of je koopt nog een keer dezelfde fles
Ik heb nog een flesje witte wijn in de kelder liggen, voor 990.000,- euro is die van jou.