Kun je immuun zijn voor alcohol?

Dat je er heel veel van kan drinken, zonder er dronken van te worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
6.1K

Het beste antwoord

Ja en nee. Aan het dronken makende effect kunnen je hersens wel wennen zodat je meer drank kunt verdragen maar dat geldt zeker niet voor je lever. Die doet 1 à 1,5 uur over het afbreken van de alcohol van één drankje. Dat is bij regelmatige drinkers precies hetzelfde als bij iemand die anders nooit drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat is niet mogelijk.

Wel is er een aantal factoren, dat van invloed is op het effect van alcohol op een persoon. Te denken valt dan aan het lichaamsgewicht, geslacht, gewenning etc.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja dat kan, als je een bepaald medicijn hebt, die een vlies over de maagwand legt. Dan wordt de % niet opgenomen worden in de bloedbaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er zijn mensen die heel veel kunnen drinken en niet dronken worden.
Maar dat is iets anders dan immuun zijn. Immuun ben je voor ziekteverwekkers (bacterien, virussen). Alchol is in die zin geen ziekteverwekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar mijn weten kan dat niet
er zijn wel mensen die er zo aangewend zijn dat je er weinig van merkt al ze veel op hebben die zijn dan wel ''gewend''aan drank.Ik ben er iig nog nooit een tegengekomen die imuum was.
Wel heb ik alcoholisten gezien die s,ochtens voor ze gingen werken zo trilden met hun hand waarin een borrel zat dat ze die met een sjaaltje om hun pols gebonden via hun nek naar hun mond moesten brengen omdat ze zo trilden dat het anders niet lukte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedeeltelijk, en dat is meteen het gevaar van regelmatig drinken. Er treedt gewenning op, waardoor de drinker veel kan drinken met schijnbaar minder effect. Iemand lijkt dan nog redelijk rationeel, kan goed overeind blijven en praat nog helder, zonder dubbele tong. Maar de reactiesnelheid vermindert wél dramatisch, remmingen worden weggenomen en de drinker wordt overmoedig.

Dat is het moment dat mensen denken dat zij wél goed tegen drank kunnen, en dus met meer alcohol achter de kiezen dan anderen bijvoorbeeld nog kunnen autorijden. Ze zijn toch immers nog lang niet dronken? Die regels voor alcohol in het verkeer zijn natuurlijk alleen bedoeld voor die watjes die niet goed tegen drank kunnen.

Dat gaat natuurlijk vaak goed, wat ze sterkt in hun overtuiging. Tot ze hun auto om een boom heenvouwen. Of erger, en er ook andere slachtoffers dan alleen zijzelf vallen.

Afgezien van dit effect: je lever kan het niets schelen of je dronken overkomt of niet. Die kan dus net zo goed beschadigen door overmatig drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Als je maar genoeg drinkt wordt uiteindelijk een ieder beinvloed door alcohol.
En alle middeltjes die alcohol opname in het bloed moeten voorkomen (lees: tegen gaan) helpen echt niet als je maar genoeg drinkt.
Broodje aap, imuun voor alcohol.