Wat is borrelwijn?

Gelezen op het etiket van een fles rode wijn: Geschikt als borrelwijn.

Echter, er zit geen koolzuurgas in dus het bubbelt/borrelt totaal niet...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

:) Ze bedoelen daarmee dat het een wijn is die ook 'zo' te drinken is, zonder begeleidingg van een maaltijd, maar meer bij lichte hapjes. Tijders het gezellig borrelen. Sommige wijnen hebben juist de geurige kruiden in vleesmaaltijden nodig om tot hun recht te komen. Ze zijn dan vaak te zwaar van smaak om zonder maaltijd te drinken.

Ik "zit" al heel lang in de wijn. Maar de naam borrelwijn heb ik nog nooit gehoord. Zeker een uitvinding van een of andere slimbo, die vindt dat je de wijn in plaats van een borrel moet drinken of zo. De naam borrelwijn is dus de uitvinding van een creatieve marketeer.

Borrelwijn is inderdaad zoals Esme zegt, waarschijnlijk een kreet die om inburgering roept. Het is naar mijn mening een z.g "slobberwijntje"(ook zo'n mooie kreet) met 11 proc. alcohol ,en zonder '"ziel" dat als aperitiefje of bij de TV achteloos achterover geslagen wordt.

een borrel wijn is een wijn die je tijdens het borrelen drinkt.. dus gezellig drankje doen een borrelwijn heet in vaktermen ook wel aperatief dit is een wij die voor de maaltijd genuttigd wordt

Borrelwijn is naar mijn gevoel meer een mode-naam. Tegenwoordig kun je toch overal mee borrelen?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100