Wat is borrelwijn?

Gelezen op het etiket van een fles rode wijn: Geschikt als borrelwijn.

Echter, er zit geen koolzuurgas in dus het bubbelt/borrelt totaal niet...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Het beste antwoord

:)

Ze bedoelen daarmee dat het een wijn is die ook 'zo' te drinken is, zonder begeleidingg van een maaltijd, maar meer bij lichte hapjes. Tijders het gezellig borrelen.

Sommige wijnen hebben juist de geurige kruiden in vleesmaaltijden nodig om tot hun recht te komen. Ze zijn dan vaak te zwaar van smaak om zonder maaltijd te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik "zit" al heel lang in de wijn. Maar de naam borrelwijn heb ik nog nooit gehoord.
Zeker een uitvinding van een of andere slimbo, die vindt dat je de wijn in plaats van een borrel moet drinken of zo.
De naam borrelwijn is dus de uitvinding van een creatieve marketeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Mwah, als iemand het heeft over "een heel aardig borrelwijntje", weet ik best wat hij bedoelt. En dan denk ik inderdaad aan de borrel zoals in jelles antwoord. Zeg maar tussen een kookwijn en een maaltijdwijn in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Esme, het zal wel weer zo'n slimme reclamejongens uitspraak zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat noemden wij vroeger "slobberwijn".
Borrelwijn is inderdaad zoals Esme zegt, waarschijnlijk een kreet die om inburgering roept. Het is naar mijn mening een z.g "slobberwijntje"(ook zo'n mooie kreet) met 11 proc. alcohol ,en zonder '"ziel" dat als aperitiefje of bij de TV achteloos achterover geslagen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een borrel wijn is een wijn die je tijdens het borrelen drinkt.. dus gezellig drankje doen
een borrelwijn heet in vaktermen ook wel aperatief
dit is een wij die voor de maaltijd genuttigd wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Borrelwijn is naar mijn gevoel meer een mode-naam. Tegenwoordig kun je toch overal mee borrelen?