Maakt het wat uit of je een alcoholische drank koud of warm drinkt?

Komt de alcohol harder of sneller aan als je drankje gekoeld/opgewarmd is?
Als je een drankje door een rietje drinkt, van sterk naar minder sterke drank of als je in de volle zon zit, zeggen ze dat het effect van alcohol anders is. Is dat, wat betreft mijn vraag, ook zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
15.4K

Het beste antwoord

Er zijn dranken die warm gedronken worden zoals gluhwein, sake, rode (port)wijnen worden soms op kamertemperatuur gedronken. Hoe alcohol in je lichaam verwerkt wordt ligt ook aan de situatie of je wel of niet gegeten hebt, of je regelmatig drinkt, of je erg moe bent enz.
Of het harder aankomt ligt er in welk tempo je drinkt.
Overigens is experimenteren met alcohol niet aan te raden evenals te veel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het warm is, dan heb je meer last van de alcohol. Maar volgens mij is het maakt het niet uit of je het warm of koud drinkt. Alhoewel te heet is ook niet goed, dan destilleert de alcohol. Maar wie drinkt er nou hete alcohol?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar het moet echt onwijs heet zijn op het kookpunt van alcohol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kookpunt alcohol = 70graden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja 70 graden is behoorlijk heet vind je neit?
Van warme bier word ik eerder dronken dan van koude bier.
Dus ja voor mij maakt het wel wat uit.

Toegevoegd na 45 minuten:
er bestaat ook alcoholisch drank zoals Glühwein, die je moet opwarmen en dan drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een alcoholhoudende drank opwarmt komt een deel van de alcohol als damp in je longen terecht en dat bereikt dan binnen enkele seconden je hersenen.
Het zelfde gebeurt als je alcohol door een rietje drinkt; door het vacuüm wat in je mond ontstaat verdampt ook een deel wat dan in je longen terecht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt voornamelijk aan je gemoedstoestand.. Ben je moe of fit? Heb je net gegeten of lege maag? Wat is je lichaamsgewicht? Hier heeft het allemaal mee te maken..
Trouwens als je alcohol verhit, gaat de alcohol eruit..