Wat is beter om te drinken: water of sapjes?

Met sapjes bedoel ik zowel sapjes uit een pak als verse sapjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Het beste antwoord

Water is beter. Sapjes kun je ook drinken, maar met mate, wegens de suikers die er in zitten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer de sapjes te beperken tot bijvoorbeeld maximaal 2 glazen per dag en drink voor de rest water en af en toe thee zonder suiker.

De gemiddelde vochtbehoefte van een persoon is ongeveer 1 1/2 liter per dag.
Kijk dat je daar een beetje in de buurt zit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk maar eens op een pak vruchtensap naar die tabel, er zit best veel (fruit)suiker in.
De verse sapjes zijn over het algemeen gezonder dan die uit pak, omdat in vers sap geen toevoegingen zitten als conserveringsmiddelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, erg blij met je antwoord.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
In vers sap zitten ook veel meer vezels als je die er niet uitfiltert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met fruitsuiker fructose bedoelt dan verschilt het percentage per soort fruit. Er zitten ook andere soorten suiker in fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, door wat vragen op verschillende manieren te stellen, weet ik nu dat ik mega veel suiker binnen krijg.
Vandaar dat ik meerdere keren wakker wordt.
Moet misschien wel wat afkicken van suiker, maar hoop dat het slaappatroon beter wordt.

Andere antwoorden (3)

Wat is je doel?
Dorstlessen? Water.
Vitamines en suikers binnen krijgen? Sapjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed om 1 á 2 glazen verse vruchtensap (dus niet uit pak) te drinken op het liefst nuchtere maag vanwege de vitamine maar voor de rest is het beter om water te drinken om een teveel aan suikers c.q. calorieën te vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water. Fruit kun je beter eten dan drinken. Sap bevat net zoveel suiker als frisdrank en dat is erg veel. Meer dan twee stuks of porties (één als je wilt afvallen) fruit per dag is niet nodig en als je voldoende verse groente eet kun je ook zonder fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vraag wat voor suiker zit in het sap. Als sap bestaat uit fructose dan is niks mee, kan je niet dik worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pardon? Waar heb je die wijsheid vandaan? Niets, maar dan ook niets wordt zo snel in lichaamsvet omgezet als fructose. Er is niet eens insuline voor nodig. Misschien dat daar dat bakerpraatje vandaan komt, want ik hoor het wel vaker.