Hoe beschrijf je de smaak van cola?

Bij fanta kan je bijvoorbeeld nog zeggen dat het naar sinaasappel smaakt, en bij sprite naar citroen..
Hoe beschrijf je cola dan eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3.9K

Antwoorden (7)

Cola smaakt in mijn beleving een beetje naar licht bittere zwarte thee met veel suiker en koolzuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen , zoete brandnetel siroop met een koffie en caramel en vanille extract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kletskous :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is dat mijn ervaring omdat er caffeïne in cola zit.
Naar kolanoten, kolanoten zitten in cola voor de smaak ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola heeft een lage pH (2,6) dat betekent dat eigenlijk zuur is maar, er zitten veel suikers in de cola. 109 gram/liter.
Daardoor smaakt het anders dan het eigenlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zegt dat iets naar cola smaakt dan weet toch iedereen dat het naar cola smaakt en volgens mij is cola een smaak zelf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mierzoet met een bittere nasmaak,karamelachtig,kruidig en een beetje aards.Als er niet zoveel suiker in zou zitten dan zou cola ook nog eens ongelooflijk zuur zijn door het fosforzuur in het drankje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of je het kent maar het smaakt een beetje naar gaseuse (bruine kleur) maar dan wat bitterder en zuurder.