Ja, daar zijn wetenschappers in Glasgow achtergekomen. Sommige appelciders bevatten nl. per liter wel 3 gram polyfenolen en nog gezonder zijn als rode wijn, deze stoffen beschermen tegen bep. ziekten zoals hart en vaatziekten. Volgens andere onderzoeken bezorgen de gefermenteerde appels cider een hoog ijzergehalte en ijzer hebben we nodig voor de aanmaak van weefsels en bloed. Gegarandeerd katervrije ijzerbronnen zijn onder meer rood vlees,zeewier, groene bladgroenten, noten en
graanproducten. Wil je geen alcohol drinken dan kan je ook appelciderazijn in een glas doen en opvullen met water. Is ook heel gezond.

Toegevoegd na 54 seconden:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/12796-een-beetje-alcohol-is-echt-wel-gezond.html

Toegevoegd na 9 minuten:
Appelcider wordt al vanuit de oudheid gebruikt als bestrijder van allerlei aandoeningen. Het werd ook altijd gezien als een soort azijn. Het wordt nu in de medische wereld ook gebruikt , oa bij de behandeling van diabetes.
Het kan namelijk een positief effect op het bloed hebben en het cholesterol gehalte.

Toegevoegd na 9 uur:
Ik geef mijn zoon in de 'pollentijd' altijd 's morgens voor hij naar school gaat, een half glas water met daarin 1 theel. appelciderazijn. Sindsdien heeft hij geen last meer van hooikoorts! Maak eens een mengsel van; ¼ l. water, 2 theel. appelazijn,1 theel. honing. Drink 3 maal daags een
glas hiervan en houd de kuur 3 maanden lang vol als je last hebt van slijmvorming. Dit mengsel ontspant nl. de bronchiën en is slijmoplossend.
Ik maak het altijd zelf door appels in de keukenmachine te malen en met een paar schillen en klokhuizen in een pot te doen en er wat gedroogde gist aan toe te voegen.
Goed afsluiten en zo'n 4 weken te laten staan. Regelmatig omscheppen en daarna schudden. Zodra hij op smaak is, door een katoenen doek zeven en in een schone fles doen.

Toegevoegd na 9 uur:
Dit is dan wel appelazijn en geen cider.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Ook is appelcider als tinctuur op een gevoelige huid heel goed bij couperose, acne of rosacea. Ik gebruik het dagelijks, voelt wat 'trekkerig' maar mijn huid is duidelijk minder rood (tegen rosacea).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor jou..... bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (1)

Het is gezonder om appelsap te drinken. In cider zit namelijk alcohol.
Amadea