Bestaat er een goede verzamelnaam voor pubs, restaurants en café's?

Ik ben bezig met een web-applicatie voor biertjes en zou graag een categorie willen aanmaken voor pubs, restaurants en café's.

Tot zo ver heb ik nog geen degelijke naam kunnen vinden. Zoiets als 'horeca' dekt de lading ook niet echt omdat het meer gaat om speciaalbier plekken en 'horeca' te formeel is in dit geval.

Heeft iemand een beter idee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
3K

Antwoorden (3)

Ik zou zeggen: natte horeca
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bierlokalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, benaming bestaat ook al, maar geeft bij mij de associatie dat het alleen gaat om het kwalitatief betere segment.
Weet niet zeker of dat klopt.
Als hoofdcategorie lijkt het mij het meest logische om ' eet- en drinkgelegenheden' te gebruiken omdat je het ook over restaurants hebt. Waarschijnlijk heb je dan ook sub-categorieën en daarbij is het niet raar als je voor speciaal biercafé's dan gewoon ''biercafé's ' gebruikt. Dat is namelijk de juiste naam voor een café dat gespecialiseerd is in ambachtelijke bieren.

Een bodega is namelijk een wijnbar, cocktailbars zijn gespecialiseerd in cocktails, bruine kroegen zijn de ouderwets ingerichte dorpscafé's met veelal stamklanten en waar ook veel jenever ed geschonken wordt en zo zijn er loungebars,eetcafé's, tavernes en noem maar op.
amc