Hoe lang kun je alchol terug vinden in urine?

hoe lang is alchol terug te vinden in een urine test en is het überhaupt in urine terug te vinden. Stel je drinkt zaterdag een halve fles rosé zondag 2 glazen wijn en 1 biertje valt dit dan op dinsdag middag terug te vinden in urine?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb wel eens begrepen dat na gebruik van alcohol de bloedwaarden veranderen en dat juist aan de hand van deze veranderingen alcohol gebruik valt af te leiden

Het beste antwoord

Drugs - en ook alcohol - is langer in urine aan te tonen dan in bloed.

Maar hoe lang?
Dat hangt er dus van af hoe snel de alcohol door het lichaam worden afgebroken en verwijderd.
De snelheid van je metabolisme, zoals het afbraakproces heet, hangt af van veel verschillende factoren zoals:
Leeftijd: na je dertigste jaar produceert je lever steeds minder afbraakenzymen.
Geslacht: mannen en vrouwen hebben een verschillende lichaamschemie en verschillende lichaam/water volumes.

Maar ook van wat je eet, hoe je gezondheid is, hoe oud je bent, je lichaamsgewicht, je gemoedstoestand etc.
Zelfs:
Erfelijkheid: nakomelingen krijgen eigenschappen, zoals lage hoeveelheid afbraakenzymen of hoge metabolische snelheid, mee van hun ouders.

En schijnt het zo dat veel Aziaten langzamer alcohol afbreken dan veel Europeanen.

Dus:
NIET te zeggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Is per persoon uiteraard verschillend, volgens de site van de Jellinek kliniek:

Alcohol:
Aantal uren aantoonbaar in lichaam: 6 tot 24 uur
Gemiddeld genomen heeft de lever voor elk glas alcoholhoudende drank 1,5 uur nodig om de alcohol uit je lichaam te verwijderen. Hoe meer je drinkt, hoe langer dit duurt. De hoeveelheid alcohol in je bloed is behalve de snelheid waarmee het wordt afgebroken ook afhankelijk van je geslacht en gewicht. Alcohol verdunt zich namelijk met het lichaamsvocht. Mannen hebben gemiddeld meer lichaamsvocht dan vrouwen (vrouwen hebben meer vetweefsel) en zijn gemiddeld ook zwaarder. Dus bij mannen komt de alcohol iets minder hard aan dan bij vrouwen. Er is een formule waarmee je kunt uitreken hoe is hoe hoog je Promillage is.